تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3772973
شناسه : 3772973
تاریخ :
اتاق ویژه مادر و کودک در۴ روستای مه ولات راه اندازی شد  اقتصاد ایران: تربت حیدریه- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مه ولات از افتتاح و راه اندازی اتاق ویژه مادر و کودک در ۴ روستای مه ولات خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، جواد جوانی صبح یکشنبه در مراسم افتتاح اتاق ویژه مادر و کودک مه ولات اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۲۲ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، همه دستگاه‌های دولتی موظفند به‌منظور تکریم و حفظ حقوق مادر و کودک، فضای مناسب برای رفع نیازهای نوزادان، کودکان و مادران باردار به‌منظور شیردهی، استراحت و نگهداری، تأمین و مادران نیز به راحتی می‌توانند در زمان حضور در جامعه و بیرون از خانه، با آرامش و بدون نگرانی از کودک خود (در بحث شیردهی و تعویض لباس) رسیدگی کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مه ولات تصریح کرد: اتاق مادر و کودک زیر نظر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان فعالیت دارد و کارشناسان بهداشت آموزش‌های لازم برای ترویج فرهنگ تغذیه کودک با شیر مادر را به مادران ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به تأکیدهای مقام معظم رهبری در زمینه تقویت بنیان خانواده و تشویق به فرزندآوری افزود: این موضوع به‌عنوان اولویت مهم کشور در دستور کار همه دستگاه‌های ذیربط قرار گرفته و این چهار اتاق کودک نیز در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت و تکریم مادران باردار راه‌اندازی شد.

گفتنی است؛ اتاق ویژه مادر و کودک در مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی عبدل آباد، خانه‌های بهداشت زرمهر، عبدل آباد یک و گلستان برای خدمت‌رسانی به مادران و کودکان افتتاح شد.