تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3772960
شناسه : 3772960
تاریخ :
بسته امنیتی جدید برلین برای تقویت امنیت بعد از ترور زولینگن اقتصاد ایران: مسئله امنیت بعد از حمله با چاقو در زولینگن آلمان به اولویت شماره یک دولت تبدیل شده و در همین راستا دولت ائتلافی یک لایحه قانونی جدید برای تقویت امنیت داخلی را ارائه داده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی"، از زمان حمله اخیر با چاقو در زولینگن آلمان امنیت به موضوع شماره یک در سیاست فدرال آلمان تبدیل شده است. ائتلاف دولتی آلمان موسوم به چراغ راهنمایی اکنون یک پیش نویس قانونی در این باره را ارائه داده است که بر اساس آن بخصوص اخراج پناهجویان جنایتکار باید آسان تر شود.

به این ترتیب ائتلاف دولتی آلمان در مورد امنیت سرعت خود را افزایش می دهد. حدود یک هفته پس از اعلام بسته قانونی دولت در این باره اکنون لایحه آن ارائه شده است.

نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان در سخنانی در برلین گفت: "ما لایحه مربوطه را تحویل داده‌ایم." ما در حال تضمین حفاظت بیشتر در برابر ترور، اخراج شدیدتر جنایتکاران خشن، ممنوعیت استفاده از چاقو و تشخیص چهره جنایتکاران هستیم.

"مارکو بوشمان"، وزیر دادگستری فدرال آلمان هم معتقد است که رایزنی اولیه در بوندستاگ در اوایل هفته آینده امکان پذیر است. این مقام حزب لیبرال دموکرات در این باره گفت: اکنون این در دست پارلمان است که همه اینها را به سرعت به جریان در آورد. من به ترویج سرعت بالا در این راستا ادامه می دهم.

وی تاکید کرد: در چند روز گذشته با تمام سرعت در حال کار بر روی اجرای سریع بسته امنیتی بوده‌ایم. این کار بسیار سخت بود. اما ارزشش را داشت. با این بسته امنیتی، دولت فدرال آلمان به حمله تروریستی با انگیزه افراطی در زولینگن که 3 کشته و 8 زخمی برجای گذاشت، پاسخ می دهد.

اپوزیسیون آلمان در اتحادیه احزاب متحد مسیحی قبل از ارائه بسته امنیتی در پایان ماه اوت به صراحت اعلام کرده بود که اقدامات پیشنهادی در آن را کافی نمی داند. از همین رو یک بحث دیگر درباره مهاجرت بین دولت فدرال، مخالفان و ایالت ها برای سه شنبه آینده برنامه ریزی شده است.

فردریش مرتز، رهبر حزب دموکرات مسیحی آلمان خواستار آن شد که به عنوان پیش نیاز برای مشارکت اتحادیه، دولت فدرال با کنترل مرزها و رد پناهجویان در مرزها موافقت کند. ینس اسپان، عضو کمیته اجرایی حزب دموکرات مسیحی آلمان هم بار دیگر تاکید کرد: ائتلاف چراغ راهنمایی باید آماده باشد تا مرزهای آلمان را به روی مهاجرت های غیرقانونی ببندد. وی همچنین گفت: "بدون چنین تعهدی، گفتگوهای بیشتر معنی ندارد."

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور فدرال، با توجه به این هفته بالقوه حیاتی برای رایزنی های مهاجرتی، از همه افراد درگیر خواست که مایل به سازش باشند. وی در سخنانی در برلین گفت که مذاکرات جاری مهاجرت را با انتظار توافق بین دولت و بزرگترین حزب مخالف دنبال می کند.

"اشتاین مایر" تأکید کرد: من بر این عقیده‌ام که این بر عهده احزاب مرکز دموکراتیک است که راه‌حل‌هایی برای مسائلی که بسیاری از شهروندان را نگران می‌کنند، ایجاد کنند. "این کار به تلاش کل دولت فراتر از خطوط حزبی و سطوح ایالتی نیاز دارد.

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان هم در سخنانی تاکید کرد که مذاکرات مهاجرت با مخالفان و ایالت های فدرال در ائتلاف چراغ راهنمایی شکست نخواهد خورد. این مقام آلمانی در یک بحث عمومی در حوزه انتخابیه خود در براندنبورگ، گفت: اگر این کار نتیجه ندهد، تقصیر ما نخواهد بود. امیدوارم کارساز باشد زیرا برای جامعه و صلح خوب است.

از جمله، دولت ائتلافی چراغ راهنمایی می‌خواهد مزایای پناهجویانی را که رویه‌های آنها توسط یک کشور اروپایی دیگر انجام می‌شود و موافقت می‌کند که افراد مربوطه را بازگرداند، لغو کند. برلین می خواهد پناهندگانی را که با سلاح یا ابزار خطرناک دیگر مرتکب جرم شده اند، سریعتر اخراج کند. مهاجرانی که مرتکب جرم می شوند باید راحت تر از حمایت در آلمان محروم شوند. هرکسی که بدون دلیل موجه به کشور خود بازگردد، مثلاً برای تعطیلات، باید وضعیت حفاظتی خود را نیز از دست بدهد. همچنین برای افزایش ایمنی، برنامه ریزی شده است که استفاده از چاقو در فضاهای عمومی محدودتر شود.

بر اساس این لایحه قانونی ارائه شده ممنوعیت کلی چاقو باید در اتوبوس ها و قطارهای مسافت طولانی، در جشنواره های مردمی و سایر رویدادهای مهم اعمال شود. همچنین قرار است اختیارات نهادهای امنیتی در مبارزه با به توصیف دولت آلمان اسلام گرایی افراطی گسترش یابد. در آینده، مقامات تحقیقاتی مجاز خواهند بود تصاویر در دسترس عموم را به صورت بیومتریک با عکس های مظنونان یا افراد تحت تعقیب مقایسه کنند. این تشخیص چهره برای شناسایی افراد مورد نظر آسانتر است.

این پیش نویس قانونی برای سه فراکسیون احزاب چراغ راهنمایی در پارلمان ارسال شد. این مسیر برای تسریع روند انتخاب شده است. طبق قانون اساسی، پیشنهادات دولت فدرال باید ابتدا به بوندسرات ارسال شود.

انتهای پیام/