تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3772931
شناسه : 3772931
تاریخ :
درخشش مخترعان تبریزی در فستیوال جهانی اختراعات آمریکا اقتصاد ایران: تبریز- مخترعان برتر تبریزی در دانشگاه آزاد اسلامی در فستیوال جهانی اختراعات و ابداعات سیلیکون ولی آمریکا ۲۰۲۴ خوش درخشیدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی روحی بلویردی و داود بهشتی زاده مخترعان برتر دانشگاه آزاد اسلامی در فستیوال جهانی اختراعات و ابداعات سیلیکون ولی آمریکا ۲۰۲۴ با کسب دو مدال طلای جهانی و یک مدال نقره و کاپ جایزه بزرگ مسابقات جهانی اختراعات آمریکا افتخارآفرینی کردند.

فستیوال بین المللی و تخصصی اختراعات و نوآوری‌های کشور آمریکا (SVIIF ۲۰۲۴) توسط فدراسیون بین المللی مخترعان (IFIA)، و با حمایت سازمان مالکیت‌های فکری ملل متحد (WIPO)، مؤسسه مخترعان کشور آمریکا (UIA) در منطقه سیلکون ولی (مرکز نمایشگاهی سانتا کلارا) با حضور مخترعین، دانشگاه‌های معتبر کشور آمریکا و مؤسسات علمی و تحقیقاتی بیش از ۳۰ کشور از جمله ایران، ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کانادا، بحرین، بلغارستان، چین، کرواسی، آلمان، دانمارک، مصر، فرانسه، ایسلند، ایرلند، کره جنوبی، فلیپین، لهستان، کامرون، اسپانیا، سوئد و… برگزار گردید. با توجه به حمایت سازمانهای مهم بین المللی درحوزه اختراعات و همچنین برگزاری در منطقه سیلکون ولی که از مهمترین قطب‌های نوآوری و فناوری تحول آفرین جهان می‌باشد، این عرصه جهانی یکی از برترین و معتبرترین نمایشگاه‌های اختراعات در دنیا محسوب می‌گردد.

تیم سه نفره اعزامی دانشگاه آزاد اسلامی متشکل از داود بهشتی زاده، سینا فرد مرادی نیا و هادی روحی بلویردی در این مسابقات بین المللی با سه اختراع برتر با عناوین ذیل در مسابقات آمریکا حضور یافتند:

سازه‌ها و ویلاهای پیش ساخته سریع الاحداث بتنی پرمقاومت پیچ و مهره‌ای و عایق حرارت و برودت (مدال نقره)

این اختراع با توجه به نیاز به سریع سازی و ایمن سازی سازه‌ها مورد توجه قرار گرفته است. در این پروژه فونداسیون سازه در محل ساخته شده و قطعات دیوارها بصورت اسلبهای با بتن‌های پرمقاومت و پرتوان به صورت پیش ساخته در محل کارخانه ساخته شده و توسط سیستم اتصالاتی ابداعی گروه بصورت کامل چفت وبست شده و نصب می‌گردند. بتن‌های ویژه بصورت کامل عایق صوتی و برودتی و گرمایی می‌باشند.

ساخت فضای امن در بافت‌های فرسوده جهت جلوگیری از تلفات انسانی به هنگام وقوع زلزله (مدال طلا)

این پروژه برای اینکه در بافت‌های فرسوده شهری و روستایی امکان بازسازی کامل و نوسازی بدلیل مشکلات مالی و هزینه‌های زیاد امکانپذیر نمی‌باشد، کاربردی وسیع خواهد داشت. در این پروژه با سازه‌ای بسیار سبک تلفیقی از بتن‌های الیافی پرتوان و پرمقاومت با ضخامت کم و فلزات سبک، یک سازه قابل حمل و بسیار مقاوم ساخته شده و در بافتهای فرسوده و در محل داخل سازها نصب می‌گردد و بهنگام وقوع زلزله جلوی تلفات انسانی را به شدت کاهش می‌دهد.

ساخت بتن‌های پرتوان و دوست دار محیط زیست با قابلیت خود ترمیم شوندگی با استفاده از جلبک‌ها و باکتری‌های زنده محبوس در داخل بتن (مدال طلا و کاپ جایزه بزرگ مسابقات)

این اختراع که علاوه بر کسب مدال طلا، به عنوان بهترین اختراع فنی و مهدسی دنیا در سال ۲۰۲۴ موفق به دریافت کاپ جایزه بزرگ مسابقات آمریکا گردید، ساخت بتن خود ترمیم شونده با باکتری‌های زنده محبوس در سیستم ابداعی گروه می‌باشد، این بتن بصورت خود ترمیم شونده عمل کرده و قابلیت ترمیم ترکهای ریز ایجاد شده را دارد که نتیجه این عملکرد، کاهش تولید بتن و سیمان بوده و در نتیجه کاهش اثرات مخرب زیست محیطی تولید سیمان و بتن و گازهای گلخانه‌ای متأثر از آن را بدنبال دارد.

اختراعات مذکور در صورت حمایت و تولید صنعتی نقش بسیار مؤثری در ارتقای تکنولوژی صنعت ساخت و ساز دز کشور ایفا خواهند نمود.

در این جشنواره بین المللی معتبر، اختراعات از نظر علمی، نوآوری، ماهیت طرح، مقرون به صرفه بودن، تأثیر اجتماعی و اقتصادی و فرصت‌های بازار، مورد ارزیابی و نمره دهی قرار گرفتند که تیم دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگی از کشورمان موفق به کسب دو مدال طلا و یک مدال نقره و جایزه ویژه این جشنواره جهانی شد.