تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3772887
شناسه : 3772887
تاریخ :
از خرید بالگردهای دید در شب تا سرانجام پرونده یاسین رامین اقتصاد ایران: رئیس جمعیت هلال احمر توضیحاتی درباره خدمات درمانی و بهداشتی در ایام اربعین، سرانجام پرونده یاسین رامین و خرید بالگردهای دید در شب ارائه داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری درباره اقدامات هلال احمر در ایام اربعین اظهار داشت: ۶ هزار نفر برای سلامت و ۲ هزار نفر به عنوان داوطلب برای طرح طبیب الدوار در نظر گرفته شد و آموزش‌های لازم برای آنها ارائه تا خدمات خوبی به زائران انجام شود.

وی افزود: به غیر خرید دارو با جمع آوری دارو در منازل طی پویشی، تمهیدات در نظر گرفته شد و از این داروها در ایام اربعین استفاده کردیم و هیچ کمبودی در حوزه دارویی نداشتیم. همچنین تعداد قابل توجهی آمبولانس و موتور آمبولانس پیش بینی شد.

کولیوند بیان داشت: موج شدید گرما در ایام اربعین غالب بود و برای این موضوع هم تمهیدات خوبی طی تعامل با دستگاه‌ها و کشور عراق داشتیم. خوشبختانه حتی یک نفر جان باخته به دلیل گرمازدگی نداشتیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به تبدیل دو هواپیما به بیمارستان هوایی در اربعین گفت: در ایام اربعین هیچ بیماری همه گیر در میان زائران گزارش نشد و بیش از چهار میلیون خدمت به زائران ارائه شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ارتباط مؤثر با کمیته بین المللی صلیب سرخ داشتیم. تعداد قابل توجهی از مسئولین صلیب سرخ در راهپیمایی اربعین شرکت کردند

وی گفت: موکب هایی که می‌خواستند در عراق خدمات سلامت ارائه بدهند، شناسایی کردیم و به آنها مجوز دادیم

وی در مورد سهمیه امریه در هلال احمر بیان داشت: از سرلشگر باقری در این زمینه تشکر دارم. ۲۰۰ مورد سهمیه سالانه داریم و الان کسی را در صف انتظار نداریم.

کولیوند در مورد تمهیدات حج عمره بیان داشت: واکسن‌ها تهیه و مشکل خاصی نداریم و بر اساس تعداد زائران پزشک و کادر درمان اعزام می‌کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: کمیته آسیب شناسی اربعین تشکیل شده تا خلاءها و مشکلات برای سال آینده رفع شود.

وی در پاسخ به مهر در مورد خرید بالگردهای دید در شب گفت: با رئیس کمیته سلامت بریکس دیدار داشتیم و مذاکراتی با یک شرکت داشتیم که بزرگترین بالگرد را دو ماه ایران بیاورند که ۴۰ تن بار جابجا و ۱۲۰ نفر جابجا و از این نمونه خواهیم گرفت. خبرهای خوشی در این زمینه داریم.

کولیوند در مورد سرانجام پرونده یاسین رامین گفت: یاسین رامین متهم و تحت تعقیب است. پلیس بین الملل در حال پیگیری است.

خبر در حال تکمیل است.