تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3772884
شناسه : 3772884
تاریخ :
استان زنجان ۱۳۱۹ تعاونی فعال دارد اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، با بیان اینکه استان یک هزار و ۳۱۹ تعاونی فعال دارد، گفت:دو درصد تعاونی ها در زنجان مشکل دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، طیب جعفری روز یکشنبه در آئین اختتامیه نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان، گفت: تعاونی‌های استان در زمینه‌های مختلف تأمین نیاز، اعتبار، آموزش، تولیدی و توزیعی، خدمات، صنعتی، عمرانی، مسکن و کشاورزی فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: ۳۲ درصد تعاونی‌های استان در بخش کشاورزی، ۱۸ درصد در زمینه تولیدی، توزیعی و خدماتی و ۱۴ درصد در بخش صنعت فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، به هدف‌گذاری تحقق ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به تدوین و ابلاغ سند توسعه بخش تعاون، امیدها در خصوص افزایش سهم بخش تعاون زنده شد و قرار است هر سال ۲ درصد به سهم حدود ۶ درصد فعلی تعاون در اقتصاد اضافه شود.

جعفری تاکید کرد: آسیب شناسی حوزه تعاون در استان طی سه سال گذشته انجام شده و تعاونی‌های مشکل دار ۲ درصد کل تعاونی‌های استان بودند ولی به واسطه تعدد اعضای آنها نسبت به حل مشکلشان ورود کردیم.

وی افزود: اکنون ثبات نسبی در تعاونی‌های مشکل‌دار برقرار است با ریل گذاری‌های انجام شده در آینده نزدیک شاهد به ثمر رسیدن فعالیت‌های تعاونی مشکل دار سابق خواهیم بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، به توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های تعاونی در استان اشاره کرد و گفت: در این راستا، آموزش به طور جدی در اولویت قرار گرفته است.

جعفری به راه‌اندازی ستاد ساماندهی تعاونی‌های مهم استان برای شناسایی آسیب‌ها و تدوین مدل حل مسأله اشاره کرد و گفت: طی حدود سه سال گذشته با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده، امروز استان زنجان از آن وضعیت ۳۰ ماه قبل عبور کرده و این تعاونی‌ها سرگرم پیشبرد برنامه‌های خود هستند.

وی با بیان اینکه استان زنجان یک هزار و ۳۱۹ تعاونی فعال دارد، ادامه داد: از آن تعداد ۱.۳ درصد از شرکت‌های تعاونی فعال در کشور است.