تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3772872
شناسه : 3772872
تاریخ :
۱۱۰ اتوبوس برقی چینی وارد گمرک شد اقتصاد ایران: عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ۱۱۰ اتوبوس برقی خریداری شده از چین به گمرک رسیده و ۳۰ دستگاه در مرحله حمل به سمت پایتخت است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، محسن هرمزی روز یکشنبه با حضور در صحن شورای اسلامی شهر تهران گفت: مابقی آن هم طی هفته جاری بارگیری خواهد شد اما بعید است که ورود این اتوبوس ها به اول مهر برسد و حدود 25 روز رسیدن آن به تهران طول می‌کشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همچنین در مورد عملکرد شرکت مترو نیز تاکید کرد: اینکه باید برای شرکت مترو فاتحه بخوانیم را قبول نداریم چراکه عمده گزارشات حسابرسی شرکت مترو مربوط به این دوره مدیریت شهری نیست.

هرمزی در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت راه‌ آهن شهری تهران و حومه(مترو) برای سال 1402 با بیان اینکه ما اینکه باید برای شرکت مترو فاتحه بخوانیم را قبول نداریم و حرفی که از شورا به مردم می رساند، مورد قضاوت قرار می گیرد، گفت: شرکت مترو عقبه ای دارد و عمده گزارشات حسابرسی آن هم به دوره ما برنمی‌گردد.

وی اضافه کرد: ما به کرج اعلام کردیم که تجهیزات خریداری شده از شرکت نورینکو را تحویل بگیرند که نگرفتند و این فاتحه خواندن ندارد؛ ما در همین صحن در خصوص سیستم فاینانس توضیح دادیم و ما در این دوره بدهی مالیاتی نداریم و بدهی به گذشته برمی گردد.

هرمزی عنوان کرد: در مورد 116 پرونده صاحب زمین دنبال تعیین تکلیف زمین خود نمی آید و ما چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ ما در مورد سیگنالینگ هم با جدیت اقدام کردیم؛ هیچ یک از این بندها به سه ساله دوره ششم بازنمی گردد و ما تعداد بندهای گزارشات را کاهش دادیم.

وی با بیان اینکه 39 کیلومتر مترو و 18 ایستگاه در دوره ششم راه اندازی شده است، یادآور شد: ما وضعیت بغرنجی در مترو نداریم و از 30 بند مربوط به سال های 96 تا 99 به هشت بند رسیده ایم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه بخشی از مشکلات از توان مترو خارج است و همه باید کمک کنند تا بتوانیم مشکلات سنواتی را حل کنیم، اظهار کرد: اعضای مجمع مترو دو هفته پیش انتخاب شدند و صورت جلسه مجمع هم امسال آماده می شود.

بر اساس این گزارش، بندهای تکلیفی گزارش حسابرسی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه برای سال 1402 تأیید شد.