تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3772855
شناسه : 3772855
تاریخ :
شیوه عجیب تحلیل «بازی تاج و تخت» در شبکه ۴ اقتصاد ایران: مجری و کارشناس برنامه «امتداد» شبکه چهار، سریال «بازی تاج و تخت» را از منظر فلسفی بررسی کردند و رفتند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

تی وی بان نوشت:  مجری و کارشناس برنامه «امتداد» شبکه چهار، سریال «بازی تاج و تخت» را از منظر فلسفی بررسی کردند و رفتند.

منتظر تیتراژ پایانی بودیم که نریتور، صحبت از ولایت «الله» کرد و بعد از آن نوای یا حیدر و اذان پخش شد! هدف سازندگان برنامه از چنین ایده درخشانی! این بود که حالی‌مان شود در بازی سیاست و قدرت، اصالت از آنِ خداوند است و برگزیدگانش.

«امتداد» محصول مرکز سیمرغ است؛ همان جایی که مدیران فعلی راه‌اندازی کرده‌اند و شعار تحولی‌شان گوش‌ها را کر کرده است. در عمل اما تلویزیون ایدئولوژی زده‌تر شده و این مورد جدید، نوبر است و حیرت‌آور. سازندگان برنامه «امتداد» پیش خود چه فکری کردند؟ خواستند با پخش اذان و نوای یا حیدر، اثرات مخرب «بازی تاج و تخت» را از ذهن ایرانی‌ها پاک کنند؟ آخر، مجری و کارشناس عقیده داشتند: «تحت تاثیر قدرت نرم سریال هستیم!»

بله، می‌دانیم که سریال، صرفا سویه سرگرمی ندارد و سرشار از نکات فرامتن است. این را کارشناسان دیگر کشورها هم گفته‌اند. مجری (رامین پورمند) و کارشناس (سهیل سلیمی) نیز تعابیری درباره نسبت «بازی تاج و تخت» با قدرت و سیاست بیان کردند که قصد پذیرش یا رد نظرات‌شان را نداریم. گیرمان گره زدن سریال به امور معنوی است که اگر یک عاقل در جمع بود نمی‌گذاشت چنین امر نابخردانه‌ای رخ دهد. لابد خیال دوستان الان راحت شد که پنبه یک سریال پربیننده را زدند و آسوده سر بر بالین می‌گذارند که توانستند از فرهنگ و دین و سیاست پاسداری کنند!