تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3772822
شناسه : 3772822
تاریخ :
۳۴۰ پرونده کالای قاچاق در آذربایجان غربی تشکیل شد اقتصاد ایران: ارومیه - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از تشکیل ۳۴۰ پرونده کالای قاچاق در استان طی سال جاری خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج مرندی در این زمینه اظهار کرد: ارزش ریالی پرونده‌های تخلف حوزه کشف کالای قاچاق در آذربایجان غربی به بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی از انجام یک هزار و ۲۱۶ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق و تشکیل ۳۴۰ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۲ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال در پنج ماهه نخست ۱۴۰۳ خبر داد.

مرندی افزود: تشکیل پرونده‌های تخلف حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در پنج‌ماهه سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۱.۸ برابر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه دخانیات، دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالاهای کشفی بوده است افزود: در حوزه ارزی ۲۱۷ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۲۱۷ پرونده تخلف ارزی به ارزش ریالی ۸ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال شده است.

به گفته مرندی این تخلفات شامل ۱۷ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۴۶۴ یورو، دو میلیون و ۴۶۰ هزار و ۸۷۷ درهم، پنج میلیون و ۵۴۵ هزار و ۷۹۴ لیر و همچنین ۴ میلیون و ۸۶ هزار و ۱۷۰ یوان است.