تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3772798
شناسه : 3772798
تاریخ :
برای بازدارندگی مقابل واشنگتن، تسلیحات هسته‌ای را گسترش می‌دهیم اقتصاد ایران: وزارت خارجه کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پیونگ‌یانگ برای ایجاد بازداندگی مقابل واشنگتن و کره جنوبی، تسلیحات هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پیونگ‌یانگ برای مقابله با باج‌خواهی هسته‌ای آمریکا و ایجاد بازداندگی در برابر واشنگن، نیروهای هسته‌ای خود را توسعه می‌دهد.

وزارت خارجه کره شمالی بیانیه خود را با عنوان «ما به اجرای اقدامات عملی در پاسخ به رویارویی طولانی‌مدت هسته‌ای با آمریکا ادامه می‌دهیم» منتشر کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که «ایالات متحده و کره جنوبی اخیراً نشست گروه مشورتی هسته‌ای تشکیل دادند و رزمایش‌های هسته‌ای شبیه‌سازی‌شده برگزار کردند.»

از سوی دیگر ساعاتی پیش رسانه‌های کره شمالی گزارش دادند که رهبر کره شمالی در بازدید از محل احداث یک پایگاه نیروی دریایی، تاکید کرد که تقویت ناوگان دریایی از جمله اولویت‌های پیونگ‌یانگ است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از رهبر این کشور نوشت: به‌زودی از ناوهای جنگی و زیردریایی‌های بزرگی بهره‌مند خواهیم شد که لنگر انداختن آنها در اسکله‌های فعلی مقدور نیست و در نتیجه احداث پایگاهی برای اداره ناوهای بزرگ به یک اولویت بدل شده است.

کیم در جریان این بازدید بر لزوم احداث بندرگاهی برای فعالیت سامانه‌های تسلیحاتی ناوهای جنگی تاکید و از اقدامات ارتش کره شمالی به منظور استقرار سامانه‌های ضدموشکی و پدافند ساحلی جهت دفاع از بنادر، رونمایی کرد.

وی همچنین به مزایای ژئوپلیتیکی این پایگاه برای کره شمالی که از هر دو سمت شرق و غرب مرز دریایی دارد، اشاره کرد. البته در گزارش خبرگزاری کره شمالی، موقعیت مکانی دقیق این پایگاه افشا نشده است.

براساس ارزیابی تصاویر ماهواره‌ای، تازه‌ترین زیردریایی مجهز به موشک بالستیک کره شمالی موسوم به «کلاس سینپو-سی، در حال پشت سر گذاشتن روند آماده‌سازی در کارخانه کشتی‌سازی واقع در شهر بندری سینپوی جنوبی است. رهبر کره شمالی در بازدید جداگانه از یک کارخانه کشتی‌سازی، دستور افزایش سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساخت کشتی به منظور تسریع برنامه‌های مرتبط با توسعه این صنعت را صاد کرد.

وی همچنین از یک پروژه صنعتی-دفاعی نیز بازدید و بر لزوم تولید مهمات با روش‌های علمی و به‌روز به منظور تضمین عملکرد جنگ‌افزارهای تازه‌تولید تاکید کرد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی به طور جداگانه اعلام کرد که پیونگ‌یانگ نشست‌های مشورتی و رزمایش اخیر آمریکا و کره جنوبی را محکوم کرده است. وزارت خارجه پیونگ‌یانگ فعالیت‌ها و تحرکات سئول و واشنگتن را «اقدامات بی‌ملاحظه نیروهای متخاصم توصیف کرده است که به مختل شدن ثبات راهبردی منطقه و افزایش احتمال جنگ هسته‌ای می‌انجامد.»

وزارت خارجه کره شمالی نوشت: کره شمالی همچنان به اتخاذ تدابیر عملی به منظور مقابله با رویارویی هسته‌ای بلندمدت با آمریکا ادامه خواهد داد.