تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3772756
شناسه : 3772756
تاریخ :
روایت هایی از تولد نوزادان عجول اقتصاد ایران: گاهی ممکن است شرایط طوری رقم بخورد که نوزادان در موقعیت‌هایی خاص و عجیب به دنیا بیایند؛ مثل نوزادی که 13شهریورماه در تالاب انزلی در قایق امداد هلال‌احمر به دنیا آمد. این گزارش روایت تولد نوزادان عجولی است که نه‌تنها پدر و مادرشان که تیم‌های امدادی را هم شوکه کرده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، گاهی ممکن است شرایط طوری رقم بخورد که نوزادان در موقعیت‌هایی خاص و عجیب به دنیا بیایند؛ مثل نوزادی که 13شهریورماه در تالاب انزلی در قایق امداد هلال‌احمر به دنیا آمد. این گزارش روایت تولد نوزادان عجولی است که نه‌تنها پدر و مادرشان که تیم‌های امدادی را هم شوکه کرده‌اند.

تازه‌ترین تولد عجیب روز سه‌شنبه گذشته در تالاب انزلی رخ داد.

آن روز خانواده‌ای اهل کلاردشت مازندران که برای گردش راهی انزلی شده بودند، سوار بر قایق تفریحی وارد تالاب انزلی شدند. اعضای این خانواده، زن جوان باردار به همراه همسر و پسر 2ساله‌شان بودند که به همراه تعدادی از دوستانشان سوار قایق شده و ساعتی از گشت‌وگذار آنها در تالاب گذشته بود که ناگهان درد همه وجود زن جوان را فراگرفت.

زن از درد به‌خودش می‌پیچید و همه علائم حکایت از زایمان زودرس داشت. در این شرایط بود که همراهانش سراسیمه با اورژانس و هلال‌احمر تماس گرفتند و درخواست کمک کردند. این در حالی بود که قایقران برای جلوگیری از تکان خوردن قایق، آن را خاموش کرد و همه منتظر بودند تا گروه امداد از راه برسد.



در انتظار کمک

زن جوان که حالا چند روز از تولد عجیب فرزندش می‌گذرد و هر دو در سلامت کامل به‌سرمی‌برند، در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: هرگز فکرش را نمی‌کردم که خارج از بیمارستان و در آن شرایط عجیب فرزندم را به دنیا بیاورم. وی ادامه می‌دهد: 7روز پیش از این ماجرا به‌دلیل مشکلات کبدی در بیمارستان بستری بودم.

در آنجا شرایط خودم و نوزادم چک شد. حتی دکترم گفت که هنوز ریه جنین به‌طور کامل شکل نگرفته و آن را نیز بررسی کردند و برای رشد ریه جنین آمپولی تزریق کردند و اطمینان دادند که همه‌چیز نرمال و خوب است و فرزندم در موعد مقرر به دنیا خواهد آمد. زن جوان می‌گوید: در بیمارستان برای سفری که از قبل برنامه‌اش را با دوستان همسرم چیده بودیم، با دکترم مشورت کردم و اجازه سفر گرفتم. دکترم اطمینان داد که مشکلی پیش نخواهد آمد و می‌توانم به سفر بروم.

برای همین وقتی از بیمارستان مرخص شدم با خیال راحت برای سفر به گیلان آماده شدیم. طبق آنچه پزشک معالج به زن جوان و همسرش گفته بود زمان زایمان 12مهرماه بود، اما هیچ‌کس خبر نداشت که قرار است برای آنها اتفاق دیگری رقم بخورد. زن جوان
می افزاید: بعد از اینکه به انزلی رسیدیم، تصمیم داشتیم جاهای مختلف را بگردیم. آن روز صبح زود به‌سوی تالاب انزلی رفتیم تا به شلوغی نخوریم. قایقی کرایه کردیم و راهی تالاب شدیم. هوا هنوز گرم نشده بود و در حال لذت بردن از نسیمی بودم که ملایم می‌وزید تا اینکه حوالی ساعت 10:30 ناگهان درد همه وجودم را فراگرفت.



تولد نوزاد عجول

وی اضافه می‌کند: لحظات سختی را پشت‌سر می‌گذاشتم. حدود یک ساعت این دردها ادامه داشت، همراهانم که شرایطم را بحرانی دیدند، با اورژانس تماس گرفتند. قایقران نیز که شرایط را ویژه و بحرانی دید، در جایی شبیه جزیره در وسط تالاب توقف کرد. در آن شرایط فقط با خودم می‌گفتم که باید درد را تحمل کنم تا تیم امداد برسد، اما فرزندم عجول‌تر از این حرف‌ها بود. ساعت 11:30 بود که پسرم به دنیا آمد و همزمان نیروهای امداد و اورژانس رسیدند و با انجام اقدامات اولیه در قایق امداد، زایمان انجام شد. بعد هم با قایق ما را به پایگاه ساحلی هلال‌احمر بردند و از آنجا به یکی از بیمارستان‌های انزلی منتقل شدیم. در آنجا 2روز تحت مراقب پزشکی بودیم. فرزندم در دستگاه بود و من نیز تحت مراقبت بودم. بعد از آن، وقتی گفتند حال هردوی ما خوب است، به شهر خودمان بازگشتیم.




زایمان در شرایط سخت


تولد نوزاد در قایق امداد تنها زایمان عجیبی نیست که تاکنون در کشور رخ داده است. پیش از این نیز برخی از نوزادان در مکان‌های عجیب به دنیا آمده اند.



مترو

2مرداد سال98، در ایستگاه متروی دروازه‌دولت، زن بارداری همراه با همسر و پسر خردسالش از قطار پیاده شدند، اما همان لحظه زن جوان دچار درد زایمان شد و با کمک نیروهای اورژانس دخترش را به دنیا آورد.


بالگرد


18تیر ۱۴۰3، امدادگران اورژانس در حال انتقال یک زن باردار از منطقه «کول راد» خرم‌آباد به بیمارستان بودند که نوزاد عجول در بالگرد به دنیا آمد و زن 38ساله صاحب ششمین فرزندش شد.


تاکسی

بامداد 4شهریور سال 99، زنی 24ساله که در خانه‌شان دچار درد زایمان شده بود، با تاکسی و به‌تنهایی قصد رفتن به بیمارستان را داشت که حوالی خاورشهر تهران حالش بد شد و با حضور امدادگران اورژانس، فرزندش در داخل تاکسی به دنیا آمد.



قطار

10آبان 1402، زن بارداری که همراه همسرش سوار قطار درود-اندیمشک بود حالش بد شد، اما به‌دلیل دور بودن اورژانس، شرایط برای زایمان احتمالی در قطار فراهم شد و در نهایت زن جوان در قطار فرزند خود را به دنیا آورد.



کوه


۱۸فروردین 96، مرکز امداد و نجات هلال‌احمر گلستان در جریان وخامت وضعیت یک مادر باردار در منطقه صعب‌العبور درازنو در کردکوی قرار گرفت. بلافاصله نیروهای امداد عازم محل شدند و با انتقال مادر به منطقه‌ای امن توانستند در به دنیا آمدن کودک به مادر کمک کنند.



برف


17آذر 96 مادر بارداری در روستای پرسپانج از توابع آوج دچار درد زایمان شد اما تمامی مسیرهای منتهی به روستا در محاصره برف مسدود شده بودند. در این شرایط تکنیسین‌های اورژانس پیاده راهی روستا شدند و با رساندن خود به مادر باردار که در برف گیر کرده بود، نوزاد را به دنیا آوردند و تحویل خانواده‌اش دادند.