تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3772755
شناسه : 3772755
تاریخ :
شایعه جدید از قابلیت‌های آیفون۱۶ اقتصاد ایران: در آستانه مراسم اپل در ۲۰۲۴میلادی، گزارش هایی درباره افزایش حافظه ذخیره آیفون ۱۶پرو، پشتیبانی از یک فرمت جدید عکس در سری آیفون های جدید و همچنین عدم پشتیبانی از تصویربرداری ۸K منتشر شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، طبق گزارشی جدید از «ترند فورس» شرکت تحقیق بازار تایوانی، احتمالا اپل گزینه حافظه ۱۲۸ گیگابایت برای آیفون ۱۶ پرو را حذف و حداقل میزان ویژگی را ۲۵۶ گیگابایت می رساند.

البته این امر قابل پیش بینی بود. اپل سال گذشته حداقل حافظه آیفون ۱۵ پرو مکس را به ۲۵۶ گیگابایت ارتقا داد. بنابراین طبیعی است که مدل پرو نیز از همین روند در سری آیفون ۱۶ پیروی کند. با این وجود افزایش حداقل حافظه دستگاه به معنای افزایش قیمت آیفون ۱۶ پرو است.

تندرفورس معتقد است این افزایش قیمت به مذاق کاربران خوش خواهد آمد زیرا مدل ۱۶ پرو لنز زوم تتراپریسم دارد که قبلا فقط مخصوص مدل های پرومکس بود.

در کنار این موارد گزارش های پیشین حاکی از آن بود که نسخه های غیرپرو آیفون به تراشه A۱۸ مجهز می شوند. علاوه بر آن احتمال دارد اپل حجم RAM را در مدل های غیر پرو از ۶ به ۸ گیگابایت ارتقا دهد که به طور بالقوه نیازهای ویژگی «اپل اینتلیجنس» را تامین می کند.

از سوی دیگر گزارش هایی مبنی بر آنکه آیفون ۱۶ از ثبت ویدئو با کیفیت ۸K پشتیبانی نمی کند نیز منتشر شده است. این درحالی است که موبایل های پرچمدار اندروید از مدت ها قبل این ویژگی را در اختیار کاربرانشان قرار داده اند.

هنگامیکه اپل در مدل های آیفون ۱۴ پرو دوربین اصلی دستگاه را به ۴۸ مگاپیکسل ارتقا داد، افراد انتظار داشتند موبایل ها بتوانند از ثبت ویدئو باکیفیت ۸K پشتیبانی کند. اما چنین کیفیتی با یک حسگر ۱۲ مگاپیکسل امکان پذیر نیست.

اما به نظر می رسد اپل با چالش دیگری نیز روبرو است که ارائه چنین قابلیتی را غیر ممکن می کند. قابلیت رکورد ۱۰-bit ProRes اپل نیازمند حافظه ذخیره بسیار زیادی است. ارتقای کیفیت ویدئو به ۸K ایده چندان خوبی نیست زیرا نسخه های رده پایین تر آیفون حافظه ذخیره کمتری دارند.

همانطور که در بالا گفته شد با وجود احتمال ارتقای حافظه آیفون ۱۶ پرو به ۲۵۶ گیگابایت، هنوز هم این مقدار برای ثبت ویدئو ۱۰-bit ProRes با وضوح ۸K کافی نیست. به عنوان مثال آیفونی که یک دقیقه ویدئو ۱۰۸۰ پیکسلی ۱۰-bit ProRes ثبت می کند به حدود ۱.۷ گیگابایت حافظه ذخیره نیاز دارد و ظرفیت مورد نیاز تصویربرداری ویدئو با وضوح ۴K به ۶ گیگابایت می رسد.

در کنار این موارد فرمت JPEG XL برای مقایسه و کیفیت بهتر با فرمت های قدیمی تر مانند JPEG ارائه شده است. طبق گزارش های مختلف هم اکنون اپل از این فرمت عکس در سیستم عامل های iOS۱۷ و macOS ۱۴ پشتیبانی می کنند. هرچند هیچ تولید کننده موبایل دیگری تاکنون این فرمت عکس را به طور مستقیم در سیستم های دوربین خود برای ثبت عکس های JPEG XL یکپارچه نکرده، اما طبق شایعات سری آیفون ۱۶ چنین قابلیتی را دارد.