تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3772736
شناسه : 3772736
تاریخ :
کاهش برنامه تولید خودروهای برقی تویوتا اقتصاد ایران: عصر خودرو- تویوتا موتور ژاپن برنامه‌های تولید خودروهای الکتریکی خود را برای سال ۲۰۲۶ به یک سوم کاهش داده است و آخرین خودروسازی است که با کاهش شتاب فروش خودروهای برقی، طرح‌های خودروهای الکتریکی را لغو می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرد که قصد دارد در سال 2026 یک میلیون خودروی برقی تولید کند و این در حالی است که پیش از این هدف 1.5 میلیون را اعلام کرده بود. با این حال، این هدف همچنان نشان‌دهنده یک تعهد بلندپروازانه برای تویوتاست که تلاش بسیار بیشتری برای توسعه خودروهای هیبریدی انجام داده و در سال گذشته تنها حدود 104 هزار خودروی برقی فروخته است.

خودروهای برقی در حال حاضر حدود یک درصد از فروش جهانی آن را تشکیل می‌دهند. خودروساز سوئدی ولوو کارز، هدف خود را که تا سال 2030 تمام برقی شود، کنار گذاشت و گفت که انتظار دارد همچنان برخی از مدل‌های هیبریدی را در خط تولید خود در آن زمان عرضه کند.

رویترز گزارش کرد که در ایالات‌متحده، فورد، جنرال موتورز و سایر خودروسازان مدل‌های الکتریکی جدید را به تعویق انداخته یا لغو کرده‌اند تا از صرف هزینه‌های سنگین برای وسایل نقلیه‌ای که مصرف‌کنندگان به همان سرعتی که انتظار می‌رفت نمی خرند، اجتناب کنند.