تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3772732
شناسه : 3772732
تاریخ :
طلایی ویژه برای تیمی که مربیان ایرانی را در اختیار داشت اقتصاد ایران: طلای وزن ۷۹ کیلوگرم کشتی آزاد جوانان جهان به کشتی‌گیر ترکمنستان رسید و این برای اولین بار بود که چنین اتفاقی برای کشتی ترکمنستان رخ می‌‍‌داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آلپ ارسلان بگنجوف که در اتفاقی غیرمنتظره خودش را به فینال جوانان جهان رسانده بود، این اتفاق ویژه برای کشتی ترکمنستان را با کسب نشان طلای جهان تکمیل کرد.

او شب گذشته در وزن 79 کیلوگرم با شکست زاکاری رایدر آمریکایی نشان طلای جوانان جهان را گرفت تا برای اولین بار در تاریخ کشتی ترکمنستان، این تیم در رشته کشتی آزاد صاحب نشان طلای جوانان جهان شود.

ترکمنستان پیش از بگنجوف، با شورات خدایف در سال 1994 برای اولین بار صاحب نشان طلای زیر 17 سال (نوجوانان) جهان شده بود.

آلپ ارسلان بگنجوف در سال‌های 2022 و 2023 هم نماینده کشورش در مسابقات نوجوانان جهان بود که به کار خود در آن رقابت‌ها با عنوان دوازدهمی و پنجمی خاتمه داده بود و حالا در رده سنی جوانان قهرمان جهان شده و می‌گوید که رویای کودکی خود را محقق کرده و برای اولین بار در تاریخ کشتی ترکمنستان، صاحب چنین طلایی شده است.

ترکمنستان دو سال قبل تصمیم گرفت برای پیشرفت و ارتقای سطح کیفی کشتی خود، مسئولیت فنی هر دو تیم آزاد و فرنگی‌اش را به رضا یزدانی قهرمان نامدار کشتی ایران بسپارد. یزدانی هم با کادرفنی‌اش که نفراتی چون اصغر بذری، هادی حبیبی، مهدی علیاری، محمود اسماعیل‌پور و... را شامل می‌شد به این کشور رفت و مسئولیت فنی کشتی ترکمنستان را تا مسابقات جهانی 2023 بلگراد برعهده داشت.

بعد از این رقابت‌ها یزدانی و کادرش با کشتی ترکمنستان قطع همکاری کردند و تنها مربی‌ای که از این جمع همکاری‌اش با این کشور را ادامه داد، اصغر بذری نایب‌قهرمان پیشین جهان بود. او به دلیل عدم صدور ویزا، به اسپانیا نرفت اما عضو 79 کیلوگرم تیم ملی ترکمنستان، موفق به کسب نشان طلای جوانان جهان در پونته‌ودرا شد.

انتهای پیام/