تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3772727
شناسه : 3772727
تاریخ :
چه کسانی با ۲۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند؟+ جدول اقتصاد ایران: قانون برنامه ۵ ساله هفتم تیرماه امسال ابلاغ شد؛ قانونی که یکی از فصول مهم آن به اصلاح ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و تغییر نحوه محاسبه سن بازنشستگی اختصاص دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، موضوع تعداد سنوات برای بازنشستگی شاغلان یکی از مسائل مهم در حال حاضر است. ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و چالش منابع مالی سبب شده تا موضوع ۳۵ سال فعالیت برای رسیدن به سن بازنشستگی مطرح باشد. محمدرضا فرزعلیان یکی از فعالان حوزه کارگری به مهر گفت: قانون برنامه ۵ ساله هفتم تیرماه امسال ابلاغ شد؛ قانونی که یکی از فصول مهم آن به اصلاح ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و تغییر نحوه محاسبه سن بازنشستگی اختصاص دارد.

وی افزود: مطابق ماده ۲۹ ذیل فصل ۵، از ابتدای سال اول اجرای این برنامه، به منظور کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و تقویت توان آنها، تغییراتی در نحوه بازنشستگی بیمه‌پردازان نسبت به ۳۰ سال خدمت، ایجاد می‌شود که «الزامی» است.

این فعال جامعه کارگری در توضیح بیشتر تعداد سال‌های اضافه شده برای بازنشستگی شاغلان، عنوان کرد: کسانی که ۲۸ سال تمام سابقه بیمه پردازی دارند، مشمول تغییر سنوات بازنشستگی نشده و با ۳۰ سال خدمت بازنشسته می‌شوند. این امر برای افرادی با سابقه بیمه پردازی بین ۲۵ تا ۲۸ سال، به ازای هر سال باقی مانده تا ۳۰ سال خدمت، ۲ ماه به زمان واریز حق بیمه الزامی آنها افزوده می‌شود. همچنین افراد دارای ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه بیمه پردازی، به ازای هر سال باقی مانده، ۳ ماه به سنوات آنها اضافه می‌گردد.

فرزعلیان اضافه کرد: همچنین افراد دارای ۱۵ تا ۲۰ سال، به ازای هر سال، ۴ ماه به سنوات آنها افزوده می‌شود و این امر برای مشمولان کمتر از ۱۵ سال سابقه، ۵ سال به سوابق آنها اضافه می‌گردد.

سنوات پرداخت حق بیمه زمان بازنشستگی
۱۵ سال سابقه بیمه و کمتر ۳۵ سال خدمت
۱۶ سال سابقه ۳۴ سال و ۸ ماه خدمت
۱۷ سال سابقه ۳۴ سال و ۴ ماه خدمت
۱۸ سال سابقه ۳۴ سال خدمت
۱۹ سال سابقه ۳۳ سال و ۸ ماه خدمت
۲۰ سال سابقه ۳۲ سال و ۶ ماه خدمت
۲۱ سال سابقه ۳۲ سال و ۳ ماه خدمت
۲۲ سال سابقه ۳۲ سال خدمت
۲۳ سال سابقه ۳۱ سال و ۹ ماه خدمت
۲۴ سال سابقه ۳۱ سال و ۶ ماه خدمت
۲۵ سال سابقه ۳۰ سال و ۱۰ ماه خدمت
۲۶ سال سابقه ۳۰ سال و ۸ ماه خدمت
۲۷ سال سابقه ۳۰ سال و ۶ ماه خدمت
۲۸ سال سابقه پایان ۳۰ سال خدمت