تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3772708
شناسه : 3772708
تاریخ :
بیش از ۲۵۰۰ نفر در یزد باسواد شدند اقتصاد ایران: یزد- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تعداد دو هزار و ۵۴۷ نفر از شهروندان استان یزد باسواد شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سیدعلی قریشی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به هشتم سپتامبر، همزمان با ۱۸ شهریورماه که به نام روز جهانی سوادآموزی نامگذاری شده است، گفت: باسوادی نقش مؤثری در معیشت افراد و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر جامعه هدف سوادآموزی اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه هستند افزود: در راستای پیشگیری از این آسیب‌های اجتماعی و کمک به درآمد خانواده‌ها مراکز یادگیری محلی با بکارگیری مشاوران و اساتید مجرب فنون و حرفه‌های مختلف کلاس‌های مهارت آموزی شهروندی و فنی و حرفه‌ای راه اندازی و در سال گذشته بیش از ۵۵۰ نفر از سوادآموزان دوره‌های مختلف در این کلاس‌ها آموزش‌های مورد نیاز خود و جامعه را آموخته و در زندگی خود به کاربسته اند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۳، ۱۱۳۱ نفر از اتباع خارجی در کلاس‌های سوادآموزی با مشارکت نهادهای بین المللی باسواد شده اند گفت: برگزاری دوره‌های فرهنگی متناسب با زیست بوم استان از جمله کلاس‌های دیگری بود که برای این گروه در شهرستان‌های استان برگزار و این کلاس‌ها هم مورد استقبال عده زیادی قرار گرفت.

وی افزود: تعداد ۴۰۰ نفر از دارندگان مدرک سوادآموزی که قصد ادامه تحصیل ندارند در دوره تحکیم سواد جهت تثبیت و ماندگاری سواد تحت پوشش قرار گرفته اند.

قریشی ادامه داد: در کنار آموزش‌های مذکور فعالیت‌های مکمل دیگری نیز از جمله آموزش مهارت رایانه به ۵۰ نفر و آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، حقوق شهروندی و مهارت‌های اساسی زندگی به ۳۵۰ نفر از ایرانیان بی سواد و کم سواد در پنج مرکز یادگیری محلی در شهرستان‌های یزد و مهریز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی معاونت سوادآموزی استان گفت: طرح نماز کلید بهشت با حجم ۱۳۰۹ نفر و خواندن با خانواده با حجم ۳۲۳ نفر، حلقه‌های کتابخوانی با تعداد ۲۰ حلقه ۱۰ تا ۱۵ نفر و آموزش و توانمندسازی ۳۰۰ نفر از آموزش دهندگان مؤسسات تحت قرارداد سوادآموزی از مهمترین فعالیت‌های سوادآموزی استان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ است که با اجرای این طرح‌ها شاهد تغییرات مطلوب در زندگی فراگیران خواهیم بود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه در شورای پشتیبانی استان تصمیم گرفتیم کلاس‌های سوادآموزی را فرصتی برای اجرای آموزش‌های حقوق شهروندی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بهداشت و فعالیت‌های فرهنگی بدانیم، با دستور استاندار و رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی استان، مدیران کل استان در اجرای مسؤولیت اجتماعی هماهنگی کامل با معاونت سوادآموزی را باید داشته باشند.