تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3772684
شناسه : 3772684
تاریخ :
تیراندازی در کنتاکی آمریکا ۷ مجروح بر جای گذاشت اقتصاد ایران: بر اثر تیراندازی در یک بزرگراه بین ایالتی در کنتاکی آمریکا دستکم ۷ نفر مجروح شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بر اثر تیراندازی در یک مسیر روستایی در یک بزرگراه بین ایالتی در کنتاکی آمریکا، دستکم 7 نفر مجروح شدند.

مقامات این ایالت اعلام کردند این حادثه ساعت 6 بعدازظهر به وقت محلی در شهر لاورل رخ داد و در آن به سمت خودروهای در حال حرکت در بزرگراه 75 به صورت مستقیم تیراندازی شده است.

رسانه های محلی گزارش دادند تیراندازی از مناطق جنگلی اطراف بزرگراه و یا کمی دورتر رخ داده و پلیس در جستجوی فرد ضارب است.

شهردار این شهر نیز در پستی در شبکه اجتماعی شمار زخمی های حادثه را تایید کرد و گفت: جراحات این افراد جدی نبوده است. وی همچنین از ساکنان منطقه خواست تا زمانی که ضارب فراری است، درب منازل خود را قفل کرده و در خانه های خود بمانند.

پلیس تاکنون جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر نکرده و تلاش برای یافتن ضارب و کشف انگیزه او از این تیراندازی ادامه دارد. همچنین مسیری که در آن تیراندازی رخ داده بود، ابتدا بسته و سپس با وجود فراری بودن ضارب، باز شد.

این تیراندازی در حالی صورت گرفت که چند روز پیش نوجوان 14 ساله‌ای در دبیرستانی در ایالت جورجیا، با شلیک گلوله، 2 نوجوان دیگر و 2 معلم خود را کشت و 9 تن دیگر را زخمی کرد. روز گذشته جلسه تفهیم اتهام این نوجوان و پدرش برگزار شد. پدر این نوجوان به دلیل تسهیل دسترسی پسرش به اسلحه، متهم به 4 فقره قتل درجه دو است.

بالا گرفتن خشونت‌های مسلحانه در آمریکا تا حدی است که هر هفته شاهد تیراندازی‌های خونین در نقطه‌ای از ایالات متحده هستیم. این تیراندازی‌ها در مکان‌های عمومی مانند مدارس، مراکز خرید و کلیساها به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

گفته می‌شود آمار بالای تیراندازی‌ها در آمریکا موجب اضطراب و ناامنی مردم شده و بحث‌های سیاسی زیادی را به راه انداخته است. منتقدان، افراطی‌های جمهوری‌خواه حامی سلاح را به همکاری خیانت‌آمیز با لابی‌های اسلحه متهم می‌کنند.

در سال‌های اخیر، گروه‌های لابی ضد اسلحه البته در آمریکا نفوذ پیدا کرده‌اند ، اما در راس سیاست، به دلیل توازن قوا در سنا و محدودیت‌های سیستمی، هنوز کار چندانی انجام نشده است. بنابراین جمهوری خواهان همچنان در کنار صاحبان اسلحه هستند و دموکرات ها با پروژه های خود به جایی نمی رسند. برخی می گویند، بایدن به سادگی می تواند دستورات اجرایی صادر کند، یا وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را اعلام کند و با توجه به تلفات خشونت با سلاح، اقدامات متقابل را انجام دهد. با این حال، در هر دو مورد، لغو این امر آسان خواهد بود و تا انتخابات بعدی هم مدت زمان بسیار کمی باقی مانده است.

انجمن ملی سلاح آمریکا (NRA) یکی از قدرتمندترین سازمان های غیرنظامی در این کشور است که منافع صاحبان اسلحه و کسانی را که آن را ضروری می دانند هدایت می کند.

این انجمن ممکن است در سال‌های اخیر بخشی از نفوذ خود را از دست داده باشد و دیگر به اندازه سال 2016 که حدود 54 میلیون دلار برای مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری هزینه کرد قدرت مالی نداشته باشند. اما لابی اسلحه و حامیان آن پس از آن هم حدود 33 میلیون دلار در انتخابات ریاست جمهوری 2020 سرمایه گذاری کردند. یکی از اهداف اصلی آن ها جلوگیری از قوانین سختگیرانه علیه صاحبان اسلحه است.

در این شرایط، دموکرات های حاکم به ویژه طرفدار قوانین سخت گیرانه حمل اسلحه هستند، در حالی که جمهوری خواهان مخالف آن هستند. اما اکثریت نمایندگان سیاسی آمریکا علیه کشیدن دیوار قانونگذاری در مجلس سنای ایالات متحده در برابر این مسئله هستند. برای اجرای چنین پروژه ای اکثریت 60 درصدی در کنگره لازم است که وجود ندارد.

دموکرات ها به دنبال احیای قانون ممنوعیت حمل سلاح های تهاجمی هستند که در سال 2005 منقضی شده است. گرچه تاکنون تلاش دموکرات ها در این زمینه مورد حمایت جمهوری خواهان نبوده است.

انتهای پیام/