تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3772682
شناسه : 3772682
تاریخ :
اوکراین در جنگ با روسیه از پهپادهای اژدها کمک گرفت اقتصاد ایران: وزارت دفاع اوکراین در شبکه های اجتماعی مختلف از جمله تلگرام ویدئوهایی منتشر کرده که پهپادهایی را در حال رها کردن جریان فلز مذاب روی ردیف درختان مواضع تحت کنترل روسیه نشان می دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این ترکیب ترمایت شامل پودر آلومینیوم و اکسید آهن است که در دمای ۴ هزار درجه فارنهایت(۲۲۰۰ درجه سانتیگراد) می سوزند و به سرعت درختان و گیاهانی را که پوششی برای سربازان روسی به وجود می آورند را از بین می برند.

ترمایت که ترکیبی آتش زاست، هنگامیکه از پهپاد فرو می ریزد، شبیه آتشی است که از دهان اژدها بیرون می آید و همین امر دلیل نامگذاری پهپاد اژدها به شمار می آید.

یک پست در شبکه اجتماعی فاش کرده این پهپادها آتش را مستقیم از آسمان به زمین سرازیر می کنند. همچنین در این پست اشاره شده پهپادهای مذکور تهدیدی جدی برای دشمن به حساب می آیند زیرا با دقت بالایی موقعیت های آنها را آتش می زنند.

به گفته نیکلا دروموند تحلیلگر صنعت دفاع و متخصص در جنگ افزارهای زمینی و همچنین افسر ارتش انگلیس، تاثیر پهپادهای ترمایت اوکراین در درجه اول روانشناختی است. او می گوید هرچند ترمایت به شدت مخرب و ویرانگر است، اما استفاده از پهپاد برای انتقال آن یک روش نوین است و پیش بینی می شود تاثیر آن بیشتر ایجاد ترس باشد تا خسارت های فیزیکی. دروموند معتقد است ظرفیت اوکراین برای به کارگیری ترمایت محدود است.

ترمایک می تواند هر چیزی از جمله فلز را بسوزاند و به همین دلیل دفاع در برابر آن سخت است.