تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3772669
شناسه : 3772669
تاریخ :
مرمت درمانگاه تاریخی دهنو شهرستان خنداب آغاز شد اقتصاد ایران: خنداب- رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خنداب از آغاز مرمت و محوطه‌سازی درمانگاه تاریخی روستای دهنو این شهرستان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد میرزایی اظهار کرد: بازسازی و نصب پنجره‌ها، محوطه‌سازی، تعویض آجرهای فرسوده و بندکشی درمانگاه تاریخی دهنو با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خنداب با اشاره به اینکه درمانگاه تاریخی دهنو برای میزبانی جشنواره انگور شهرستان خنداب آماده است، افزود: درمانگاه دهنو در طرح ارائه شده بعد از احیا به مجتمع اقامتی - تفریحی و درمانی تبدیل خواهد شد.

میرزایی افزود: «درمانگاه دهنو» در سال ۱۳۲۰ به عنوان بیمارستانی مجهز به ۱۲ تختخواب و با امکانات لازم برای بستری شدن و انجام اعمال جراحی در داخل باغی به وسعت ۸ هکتار و زیربنای یک هزار مترمربع در دو طبقه توسط مالک وقت این روستا احداث شده است.

وی تاکید کرد: بنای تاریخی درمانگاه دهنو مربوط به دوره پهلوی اول است و در سال ۱۳۸۷ به شماره ۲۲۹۹۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.