تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3772609
شناسه : 3772609
تاریخ :
چند بازیکن زیر ۱۸ سال در تیم‌های ملی هستند؟/ افغانستان در رده اول اقتصاد ایران: در میان ۳۳۶ بازیکنی که در تیم های ملی برای جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال حضور دارند ۸ بازیکن کمتر از ۱۸ سال سن دارند و افغانستان از این نظر در رده اول قرار دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال ازبکستان از ۲۴ شهریور با حضور ۲۴ تیم در ۶ گروه برگزار خواهد شد و تیم ملی ایران در این مسابقات با فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا هم گروه است.

این بازی ها در حالی برگزار خواهد شد که در میان ۳۳۶ بازیکن حاضر در این مسابقات، ۸ بازیکن کمتر از ۱۸ سال سن دارند و جوان ترین بازیکنان این مسابقات هستند.

اما نکته قابل توجه این است که در میان این ۸ بازیکن، ۴ نفر عضو تیم ملی فوتسال افغانستان هستند که هدایتش را مجید مرتضایی از ایران برعهده دارد.

بهرام گرجی، علی جعفری، محمد مرادی و مهران غلامی بازیکنان زیر ۱۸ سال افغانستان در این مسابقات هستند.

دیگر بازیکنان زیر ۱۸ سال عبارتند از: فضل الدین بوتیروف (ازبکستان)، دیلان هرناندز و برنی لینز (کوبا) و میکا اسپیگت (هلند).

اما در میان همه این بازیکنان، مهران غلامی جوان ترین چهره است و تا دو هفته آینده که مسابقات آغاز خواهد شد به تنها بازیکن زیر ۱۸ سال جام جهانی ۲۰۲۴ تبدیل می شود.

امیرحسین داوودی با ۲۱ سال سن جوانترین عضو تیم ملی ایران است.

ضمن اینکه در بین بازیکنان مسن هم میروسلاو مالیووک از نیوزلند با ۴۱ سال سن مسن ترین بازیکن جام جهانی است. پس از او دو بازیکن ۳۸ ساله قرار دارند: لئو هیگویتا دروازه بان قزاقستان و پابلو تابوردا مدافع آرژانتین.

در ادوار مختلف جام جهانی فوتسال هم کازو میورای ژاپنی (۴۵ ساله در سال ۲۰۱۲)، فالکائو برزیلی (۳۹ ساله در سال ۲۰۱۶) و لیبور گرچاک مجارستانی (۴۶ ساله در سال ۲۰۲۱) مسن ترین بازیکنان بودند.

در تیم ملی ایران هم علی اصغر حسن زاده با ۳۷ سال سن، مسن ترین بازیکن کشورمان است.