تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3772605
شناسه : 3772605
تاریخ :
میقاتی:غرب وظیفه خود را مقابل جنایات اسرائیل بر عهده بگیرد اقتصاد ایران: نخست وزیر دولت موقت لبنان با اشاره به اینکه انجام هر جنایتی از جانب دشمن صهیونیستی موضوع عجیبی نیست و این رژیم با حملات وحشیانه در لبنان و غزه، جنایتکار بودن خود را ثابت کرده، تاکید کرد غربی‌ها باید وظیفه خود را برای توقف این جنایات انجام دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت موقت لبنان در واکنش به شهادت چند تن از اعضای تیم دفاع مدنی این کشور در حمله عامدانه رژیم صهیونیستی، با محکوم کردن این جنایت دشمن اشغالگر گفت: این تجاوز جدید به لبنان نقض آشکار همه قوانین بین‌المللی و تجاوز آشکار به ارزش‌های انسانی است.

نجیب میقاتی افزود: انجام چنین جنایتی توسط اسرائیل موضوع عجیبی نیست؛ چرا که شاهد جنایات پی در پی و ضد انسانی این رژیم در مناطق لبنان و فلسطین هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه دشمن اسرائیلی به قوانین و هنجارهای بین‌المللی هیچ اهمیتی نمی‌دهد، ما از سفرای کشورهای غربی و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی خواستیم تا روز دوشنبه در کاخ نخست وزیری لبنان، نشستی اضطراری در این زمینه برگزار کنند و مسئولیت خود را در توقف تجاوزات مستمر اسرائیل علیه لبنان بر عهده بگیرند.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان همچنین تاکید کرد که غربی‌ها باید دشمن اسرائیلی را که به هیچ قانون و ارزشی اهمیت نمی‌دهد و همچنان آتش جنایات خود علیه لبنان و مردم آن را تشدید می‌کند، تحت فشار قرار دهند.

این سخنان میقاتی بعد از آن بیان شد که مرکز عملیات اورژانس وزارت بهداشت لبنان شب گذشته اعلام کرد: در نتیجه تجاوز دشمن صهیونیستی علیه یک تیم دفاع مدنی لبنان که در حال خاموش کردن آتش‌های ناشی از حملات اخیر این رژیم در شهر فرون بودند، 3 تن از اعضای این تیم به شهادت رسیده و 2 نفر دیگر به شدت مجروح شدند که حال یکی از آنها وخیم است.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که ما این حمله وقیحانه رژیم صهیونیستی علیه اعضای تیم‌های دفاع مدنی در حین انجام وظیفه آنها را به شدت محکوم می‌کنیم و این دومین حمله به تیم‌های غیرنظامی و امدادی لبنان در کمتر از 12 ساعت است و دشمن پیش از این یک تیم آمبولانس را هدف قرار داده بود.

این وزارتخانه تاکید کرد: اصرار دشمن اسرائیلی بر انجام چنین جنایاتی که در همه قوانین بین‌المللی محکوم است، دلیلی آشکار بر وحشی‌گری و جنایتکار بودن این رژیم است که جایی برای انجام وظایف بشردوستانه در شرایط سخت جنگی باقی نمی‌گذارد.

انتهای پیام/