تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3772595
شناسه : 3772595
تاریخ :
۴۶ هزار تن گندم در میامی خرید تضمینی شد اقتصاد ایران: میامی- رئیس جهاد کشاورزی میامی از خرید تضمینی ۴۶ هزار تن گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: وجوه این گندم‌ها به مرور برای کشاورزان واریز می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسینی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی جهاد کشاورزی میامی، از پایان برداشت گندم آبی در این شهرستان خبر داد و ابراز کرد: کشاورزان گندم کار شهرستان میامی با عملکرد خوبی که داشتند، تولید این محصول را در شهرستان نسبت به سال قبل با رشد چشم گیر روبرو کردند.

وی با بیان اینکه نیمی از گندم برآمده از استان سمنان متعلق به میامی بوده است، گفت: ۴۶ هزار تن گندم در میامی خرید تضمینی شده است.

رئیس جهاد کشاورزی میامی با بیان اینکه مجموع تولید گندم در شهرستان میامی مربوط به سال آبی جاری ۵۰ هزار و ۷۰۰ تن بوده است، تاکید کرد: بخشی از گندم تولیدی خرید تضمینی و بخشی نیز به عنوان بذورات سال آتی استفاده می‌شود.

حسینی درباره سطح زیر کشت هم توضیح داد: سطح زیر کشت گندم در شهرستان میامی ۱۶ هزار و ۵۸۰ هکتار بوده است و این میزان شامل ۱۱ هزار هکتار گندم دیم و پنج هزار و ۸۸۰ هکتار گندم آبی است.

وی با بیان اینکه مراکز خرید دولتی شامل دو مرکز خرید در حومه میامی وجود دارد، افزود: یک مرکز خرید دهستان فرومد و چهار مرکز خرید در بخش کالپوش است که کار خرید تحویل گندم کشاورزان این شهرستان را بر عهده داشتند.