تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3772591
شناسه : 3772591
تاریخ :
فعالیت‌های کتابخوانی در شهرستان کنگان گسترش یابد اقتصاد ایران: بوشهر- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار کنگان گفت: تولید محتوای ادبی و هنری کتاب محور ناظر به فرهنگ معصومین (ع) از طریق فعالیت‌های کتابخوانی مرتبط با سیره بیت (ع) باید گسترش یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قاسمی صبح یکشنبه در دومین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کنگان با دستور کار سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی، با اشاره به سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، اظهار کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین (ع) و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منور رضوی از ضروریات جامعه امروزی است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار شهرستان کنگان افزود: تولید محتوای ادبی و هنری کتاب محور ناظر به فرهنگ معصومین (ع) در فضای فرهنگی جامعه از طریق فعالیت‌های کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره اهل بیت (ع) باید گسترش یابد.

قاسمی با بیان اینکه توسعه فرهنگ والای کتاب و کتابخوانی در پیشرفت جامعه در ابعاد مختلف نقش ماندگاری دارد، تصریح کرد: بدون شک کتاب و فرهنگ مکتوب یکی از میراث‌های ماندگار و ارزشمند انتقال و نشر گنجینه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی و اجتماعی است که استفاده از این سرمایه گرانقدر و ترویج فرهنگ کتابخوانی در توسعه و رشد جامعه و ارتقای فرهنگ عمومی ضروری است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار کنگان افزود: برای ترویج این میراث گرانبها و با ارزش باید در سایه برنامه‌ریزی و همکاری تمامی بخش‌ها به خصوص مراکز آموزشی، فرهنگی و خانواده‌ها، اقدامات لازم و اثر گذار به ویژه برگزاری برنامه‌های فرهنگی فاخر، برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات کتابخوانی در موضوعات متنوع ویژه گروه‌های سنی مختلف اقدام صورت گیرد.

تلاش برای تعالی فرهنگی

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کنگان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اداره و کتابخانه های شهرستان در جشنواره کتابخوانی رضوی در سال گذشته، اظهار کرد: توجه شایسته و نیاز جدی به تعالی فرهنگی، در کتابخانه‌های عمومی زمینه بسیار مساعدی برای برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات کتابخوانی فراهم آورده است.

امینه پشتیبان نژاد افزود: یکی از جشنواره‌های مهمی که هر ساله توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور و بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برگزار می‌شود جشنواره کتابخوانی رضوی است که از طریق آن می‌توانیم با شناسایی و معرفی آثار و کتاب‌های فاخر مرتبط با سیره اهل بیت (ع) به عموم مردم جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان سهم عمیق و اثرگذاری در اعتلا و گسترش مدیریت فرهنگ دینی و عقاید اصیل اسلامی و خدمت کریمانه ایفا نمائیم.

در این جلسه فرمانداری و شهرداری کنگان به منظور تشویق و جذب هر چه بیشتر مخاطبان جهت شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی هزینه تهیه ۵۰ عدد بسته فرهنگی به ارزش ۱۱۰ میلیون ریال جهت اهدا به برگزیدگان جشنواره در سطح شهرستان را تقبل کردند.

در پایان از معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار کنگان و معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان به پاس همکاری‌های مستمرشان با اداره کتابخانه های عمومی شهرستان با اهدای لوحی سپاس، تقدیر به عمل آمد.