تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3772578
شناسه : 3772578
تاریخ :
اسپاتیفای از پرونده حقوقی بزرگ با امینم سربلند بیرون آمد اقتصاد ایران: اسپاتیفای پس از پنج سال، در پرونده‌ی حقوقی مربوط به امینم، رپر معروف، پیروز شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اسپاتیفای در یک پرونده‌ی حقوقی طولانی‌مدت پیروز شد. در این پرونده، اسپاتیفای متهم شده بود که بدون اجازه، موسیقی‌های متعلق‌ به امینم، رپر معروف را پخش می‌کند.

به‌گزارش BBC، پرونده در سال ۲۰۱۹ توسط Eight Mile Style، ناشر آثار امینم، علیه اسپاتیفای مطرح شد. Eight Mile Style در آن زمان ادعا کرد که اسپاتیفای نتوانسته است مجوز آثار امینم را به درستی دریافت کند؛ اما یک قاضی در تنسی حکم داد که اسپاتیفای با وجود نداشتن مجوز برای پخش آهنگ‌ها، موظف به پرداخت غرامت نیست.

دادگاه اعلام کرد که اگر اسپاتیفای به نقض حق انتشار محکوم می‌شد، مسئولیت پرداخت هرگونه جریمه برعهده‌ی شرکت Kobalt Music Group بود؛ شرکتی که وظیفه‌ی جمع‌آوری غرامت به نمایندگی از ناشر امینم را بر عهده دارد.

هنگامی که Eight Mile Style در سال ۲۰۱۹ از اسپاتیفای شکایت کرد، گفت که این شرکت با ادعای دروغین داشتن مجوز برای ۲۴۳ آهنگ امینم، «عملی فریب‌کارانه» انجام داده است.

Eight Mile Style اسپاتیفای را متهم کرده بود که برای آهنگ‌های بسیار پرشنونده‌ای که صدها میلیون‌بار پخش شده بودند، مبالغ بسیار کمی را به‌عنوان حق پخش پرداخت کرده است.

مقالات مرتبط
  • گوگل به اشتباه از مرگ امینم رپر معروف خبر داد
  • پای دکمه‌های کنترل صدای آیفون به درگیری اپل و اسپاتیفای باز شد!

نکته‌ی جالب این است که خود امنیم در پرونده‌ی شکایت دخیل نبود و تنها زمانی از این اقدام مطلع شد که پرونده تشکیل شده بود. در آن زمان، مدیربرنامه‌های امینم گفت: «ما مثل همه از این خبر شگفت‌زده شدیم.»

امینم دوازدهمین هنرمند پرطرفدار در اسپاتیفای است و آثارش ماهانه ۷۶ میلیون شنونده دارد.