تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3772567
شناسه : 3772567
تاریخ :
انتشار تصاویر دانش‌‌‌آموزان بدون اجازه والدین ممنوع شد اقتصاد ایران: معاون شورای عالی آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه والدین می‌توانند نسبت به انتشار تصاویر دانش‌آموزان در فضای مجازی شکایت کنند، گفت: انتشار هر گونه فیلم و تصویر از دانش‌آموزان که منجر به تحقیر آنها شود، ممنوع شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ورود دوربین به کلاس درس و بلاگری توسط برخی معلمان، پدیده جدی قابل تأملی است که به تدریج در حال پررنگ شدن است.

اگر چه ورود موبایل به داخل کلاس درس برای دانش‌آموزان ممنوع است اما در حال حاضر این ممنوعیت برای معلمان وجود ندارد! و برخی از آنها دانش‌آموزان را دستمایه تهیه فیلم‌های خود می‌کنند؛ موضوعی که در اغلب موارد به نقص حریم خصوصی کودکان و نوجوانان منجر می‌شود.

آموزش و پرورش به تازگی ضوابطی را در این حوزه در شورای عالی آموزش و پرورش تدوین کرده است تا فعالیت معلمان در فضای مجازی را ساماندهی کند.

در همین ارتباط موسی‌الرضا کفاش؛ معاون شورای عالی آموزش و پرورش گفت: انتشار تصاویر و فیلم‌های دانش‌‌آموزان توسط برخی معلمان با اعتراضاتی همراه شد به‌ویژه آنکه پخش این فیلم‌ها در برخی موارد منجر به آسیب روحی و روانی به کودکان و نوجوانان شد بنابراین شورای عالی آموزش و پرورش یک ماده قانونی در این زمینه مصوب کرد تا به عنوان قانون به استان‌ها ابلاغ شود.

وی افزود: این ماده بر صیانت از حریم خصوصی، حفظ کرامت و شخصیت دانش‌آموزان و پیشگیری از آسیب‌های روحی و روانی آنها تأکید دارد.

کفاش متذکر شد: براساس قوانین مصوب از جمله قانون حمایت از اطفال و نوجوانان هیچ نهادی اجازه انتشار تصاویر دانش‌آموزان را بدون اجازه ولی قانونی آنها ندارد به ویژه تصاویری که جزو حریم خصوصی دانش‌آموزان تلقی شده یا منجر به تهدید سلامت روحی و روانی آنها می‌شود.

معاون شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: در این ماده واحده با استناد به قوانین بالا دستی بر حفظ حریم خصوصی و کرامت دانش‌آموزان، پیشگیری از آسیب‌های روحی و روانی و جلوگیری از استفاده ابزاری، ممنوعیت دریافت هر گونه اطلاعات شخصی و خانوادگی، متون نوشتاری، تصویر، عکس، نماهنگ و فیلم از دانش‌آموزان و انتشار آن در فضای مجازی که به تضعیف حقوق فردی و اجتماعی، تحقیر، تضعیف و تخریب شخصیت آنها منجر شود تأکید دارد.

وی گفت: اگر ولی قانونی دانش‌آموزان به انتشار تصاویر معترض باشند این موضوع قابل رسیدگی است.

انتهای پیام/