تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3772565
شناسه : 3772565
تاریخ :
سفر شهردار تهران به سوریه با هماهنگی انجام شده است اقتصاد ایران: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سفر شهردار تهران به سوریه، گفت: سفر ایشان کاملاً با هماهنگی و به دعوت سوریه انجام شده و وزارت امور خارجه نیز در جریان موضوع قرار داشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی چمران در حاشیه دویست و شصتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح یک فوریتی انتخاب حسابرس شورا برای مسائل مالی آن بررسی خواهد شد، اظهار کرد: تعدادی گزارش حسابرسی نیز در دستور جلسه امروز قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شاید به نظر برسد بخشی از مشکلات پایتخت همچون جریان هوا قابل قبول نباشد، خاطرنشان کرد: آنچه رئیس جمهور مطرح کرده صحیح است. ضرورتی ندارد همه بخش‌ها در تهران متمرکز شود وقتی بنادر فعالی در جنوب و شمال کشور می‌توانیم داشته باشیم که صنعت کشور را فعال کند. باید روی این موضوع کار و فکر شود. دولت‌های مختلف در این زمینه چندین بار مطالعه کردند اما هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده‌اند.

وی افزود: آقای جهانگیری در دولت وقت این موضوع را بررسی کرد اما به نتیجه نرسید. اینکه استان‌ها صاحب اختیار باشند یک ضرورت است و باید مسائل در کل کشور تقسیم شود و منتج به یک بخش باشد. اینکه یکجا مرکز اقتصادی و مرکز حکومتی به صورت همزمان باشد، مسئله‌ای است که نیاز به بررسی دارد. تهران با مشکل آب روبه‌رو است اما دیگر شهرها هم چنین مشکلی را دارند. به هر شکل توزیع مناسب و عادلانه بخش‌ها در کشور موضوع مهمی است.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، در خصوص انتقال پایتخت از تهران گفت: دولت‌های مختلف این موضوع را مطرح کردند اما به نتیجه مشخصی نرسید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در خصوص آرامستان‌ها بحث مفصلی داشتیم و باید در دستور قرار دهیم، گفت: مناطقی بررسی شده که به دلایل اقتصادی نمی‌توانیم نقاط را معرفی کنیم. هرچه سریع‌تر اطلاعات را به ما بدهند می‌توانیم سریع‌تر بررسی‌ها را انجام دهیم. به نظر می‌رسد تا پایان سال بتوانیم نقطه‌گذاری را به نتیجه برسانیم.

وی با بیان اینکه تمهیدات و اقدامات در اول مهر تشدید و برخی عملیات‌های عمرانی متوقف می‌شود، گفت: امور به صورت روزمره انجام می‌شود و بعید به نظر می‌رسد اتفاقی بیفتد. شناورسازی در حال حاضر هم وجود دارد و تأثیر خود را می‌گذارد اما اینکه ترافیک را به کلی اصلاح کند، چنین نیست.

چمران با اشاره به سفر شهردار تهران به سوریه، یادآور شد: سفر ایشان کاملاً با هماهنگی و به دعوت سوریه انجام شده و وزارت امور خارجه نیز در جریان موضوع قرار داشته و امیدواریم بتوانیم چنین تعاملاتی را افزایش دهیم.