تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3772547
شناسه : 3772547
تاریخ :
۳۶۶ شرکت تعاونی با ۸۲ هزار عضو در شهرستان کاشان فعال است اقتصاد ایران: کاشان - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان گفت: ۳۶۶ شرکت تعاونی با ۸۲ هزار عضو در شهرستان کاشان فعال هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسن اربابی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن هفته تعاون و تبریک آن اظهار داشت: اولین تعاونی در دنیا در کشور انگلیس ایجاد شد و در ایران هم در سال ۱۳۱۴ اولین شرکت تعاونی تأسیس شد.

وی با بیان اینکه در شهر کاشان نیز اولین شرکت تعاونی در سال ۱۳۳۲ تأسیس و هم اکنون هم فعال است، ابراز داشت: شرکت‌های تعاونی نقش مهمی در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در سطح کشور دارند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پیش از انقلاب فقط ۱۷ شرکت تعاونی در کاشان وجود داشت، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۶۶ شرکت تعاونی با ۸۲ هزار عضو در شهرستان کاشان فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه این شرکت‌های تعاونی بیش از پنج هزار شغل در کاشان ایجاد کرده است، گفت: طی یکسال گذشته ۱۴ شرکت تعاونی در شهرستان کاشان ثبت و تأسیس شده است.

اربابی با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی جدید در کاشان باعث افزودن ۴۸۵ عضو جدید به خانواده تعاون کاشان شده است، افزود: در قالب این شرکت‌های جدید ۲۶۴ فرصت شغلی هم در سطح شهرستان کاشان طی یکسال گذشته افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه برای تأسیس شرکت‌های جدید طی یکسال گذشته در کاشان ۴۳ میلیارد ریال هزینه شده است، خاطرنشان کرد: از طرف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز تسهیلات ویژه ای برای شرکت‌های تعاونی در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات برای ۱۰ شرکت تعاونی جذب شده است، گفت: امسال نیز به مناسبت فرارسیدن هفته تعاون ۱۰ طرح با سرمایه گذاری ۹۸ میلیارد تومان و ۱۳۲ نفر اشتغالزایی افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.