تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3772465
شناسه : 3772465
تاریخ :
کاهش جمعیت کیفری از برنامه های راهبردی نظام زندانبانی است اقتصاد ایران: ساری- مدیرکل زندان های مازندران کاهش جمعیت کیفری و رسیدگی به وضعیت خانواده های زندانیان را از برنامه های راهبردی در نظام زندانبانی بیان کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا پوریانی شب شب در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و اداری که با حضور رؤسای ستادی و زندان‌ها و مدیران ستاد دیه و بنیاد تعاون زندانیان استان برگزار شد، کاهش جمعیت کیفری و اتمام پروژه‌های در حال ساخت و مولدسازی و تحول در امور زندانبانی و ساماندهی وضعیت زندانیان را از مهمترین برنامه‌های زندان‌های مازندران برشمرد.

پوریانی صداقت، احترام متقابل، برنامه ریزی منسجم و دانایی محوری را از مهمترین رفتار مدیریتی عنوان کرد و مدیریت یکپارچه سازی در امورات زندانبانی و ارتقای وضعیت زندانیان و همچنین رسیدگی به مشکلات خانواده زندانیان را از برنامه‌های راهبردی در نظام زندانبانی و رسیدن به اهداف عالیه سازمانی خواند.

پوریانی گفت: کاهش جمعیت کیفری با سازماندهی نظام تعاملات بین سازمانی و اعمال سیاست تأثیرگذاری حبس و توجه به رأفت اجتماعی و قانونی، کاهش آسیب‌های ناشی از تحمل کیفر حبس نسبت به زندانیان و خانواده@های آنان، پیشبرد اهداف بازپرورانه و اتخاذ تدابیر مناسب جهت تکمیل فرایند اصلاح آنان و ارتقای وضعیت زندانیان از جمله اهداف و برنامه‌های ماست.

مدیر کل زندان‌های استان مازندران یکی از برنامه‌های مؤثر در زندان‌ها را اشتغال‌زایی برای زندانیان عنوان کرد و اظهارداشت، رویکرد سازمان زندان‌ها، رونق اشتغال صنعت‌محور است.

وی تصریح کرد: توسعه اشتعال صنعت محور باید در دستور کار جدی بنیاد تعاون زندانیان و انجمن حمایت از زندانیان استان قرار گیرد. پوریانی افزود: رونق اشتغال نه تنها موجبات رضایتمندی زندانیان و تکمیل فرآیند اصلاحی و تربیتی سازمان زندان‌ها را به ارمغان خواهد آورد، بلکه در ساماندهی وضعیت خانواده زندانیان نقش به سزایی دارد و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم ورزید.

مدیرکل زندان‌های استان مازندران به رفاهیات کارکنان زندان‌های استان اشاره کرد و گفت: زندانبانی شغلی طاقت‌فرسا و مشقت باری است و با وجود استرس مستمر و دغدغه مندانه های اجتماعی، خستگی روحی و روانی و افسردگی در زندگی کارکنان زندان‌ها نمود دارد و لازمه آن فراهم نمودن امکانات و تجهیزات رفاهی است که فعلاً وضعیت خوبی نداریم و یکی از دغدغه‌های اصلی و اولویت کاری بنده در زندان‌های مازندران به این موضوع معطوف خواهد شد.

وی تاکید کرد، حضور مؤثر مدیران و کارکنان در پست سازمانی و همچنین میزان کسب موفقیت در حوزه اداری و اعمال سیاست‌های سازمانی و تحقق آن را از شاخص‌های ارزیابی برشمرد که موجبات ارتقای شغلی را برای همکار فراهم خواهد آورد.

استفاده از ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی و دستگاه‌های اجرایی استان در جهت حمایت از خانواده زندانیان، دعوت به همکاری خیرین جامعه، اخذ رضایت از اولیای دم و شکات، پویاسازی مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج و توجه ویژه به مراقبت‌های الکترونیکی و استفاده پابند از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه برنامه ریزی به آن اشاره شد.