تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3772447
شناسه : 3772447
تاریخ :
کشته شدن ۱۰۰ نظامی اتیوپی در مناطق مرزی توسط شبه نظامیان اقتصاد ایران: در تازه‌ترین کشت و کشتار در کشور آفریقایی اتیوپی، شبه نظامیان مسلح موسوم به «فانو» دست‌کم ۱۰۰ نظامی ارتش را در منطقه «آمهارا » در نقاط مرزی با سودان به قتل رساندند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، منابع محلی در اتیوپی از تشدید خشونت‌ها و درگیری خونین میان بین شبه نظامیان و ارتش در منطقه آمهارا در مناطق مرزی این کشور با سودان خبر می‌دهند.

به نوشته رسانه روسی، در جریان درگیری‌های مسلحانه میان ارتش و شبه نظامیان، دست کم ۱۰۰ نظامی ارتش اتیوپی از سوی شبه نظامیان فانو در منطقه آمهارا، که طی روزهای گذشته بر مناطق مرزی میان اتیوپی و سودان را سیطره یافته‌اند، کشته شدند.

گروه شبه نظامیان اعضای یک گروه شورشی معروف به «فانو» بودند که عمدتاً از قوم «آمهارا» تشکیل شده است و دومین گروه قومی بزرگ در اتیوپی را تشکیل می‌دهند.

وبگاه «اخبار الامهره» در صفحه خبری خود در شبکه اجتماعی ایکس گزارش داد شبه نظامیان فانو طی روزهای اخیر با حمله به مناطق مرزی توانسته‌اند بر چند روستای مرزی با سودان مسلط شوند که در نتیجه آن، بیش از ۳۰۰ نیروی نظامی مرزبانی ارتش به داخل خاک سودان گریخته‌اند و شکست سنگینی در مصاف با شبه نظامیان شورشی متحمل شده‌اند.

به گزارش این رسانه محلی در جریان درگیری‌های اخیر، شبه نظامیان فانون ۸۰ سرباز مرزی متعلق به نیروهای گارد ملی حکومت مرکزی را پس از تخریب پایگاه‌های نظامی آنان در منطقه جوندر به اسارت گرفته‌اند.

در تصاویر ویدئویی منتشرشده، گزارش شده است که ارتش اتیوپی در محورهای مختلف نبرد در منطقه جوندر آمهارا در مصاف با شبه نظامیان کاملاً از هم فروپاشیده است.

گروه شبه نظامی «فانو» با انتشار بیانیه‌ای بر تسلط خود بر مناطق خاصی تاکید کرده است. شبه نظامیان ادعا کردند که کنترل چند منطقه مرزی را به دست گرفته‌اند.