تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3772381
شناسه : 3772381
تاریخ :
از هشدار هواشناسی سطح زرد تا تداوم بادهای ۱۲۰روزه در سیستان  اقتصاد ایران: زاهدان_ رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان از تداوم بادهای۱۲۰روزه در منطقه سیستان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۲۲ در سیستان و بلوچستان، از تداوم وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان خبر داد.

وی ادامه داد: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از صبح فردا یک شنبه تا صبح چهارشنبه (۱۸ تا ۲۱ شهریور) وزش باد شدید و گردوخاک نقاط مستعد طوفان گردوخاک برای مناطق شمالی استان به ویژه صبح‌ها رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: طی این مدت، برای مناطق مرکزی، نوار شرقی و غرب استان افزایش غبار و برخی ساعت وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود.

وزش باد شدید با سرعت ۱۰۱ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید

این مسؤول خاطر نشان کرد: وزش باد شدیدی تا بیشینه ۱۰۱ کیلومتر در ساعت بامداد امروز شنبه ۱۷ شهریور ماه، زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن، شعاع دید افقی را در این شهرستان به ۷۰۰ متر کاهش داد و در زهک نیز بیشینه سرعت باد به ۶۴ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا هزار و ۲۰۰ متر کاهش داد.

ملاشاهی توصیه کرد: ساکنان مناطق تحت تأثیر، از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری کرده، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات در اولویت قرار داده و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنند.