تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3772349
شناسه : 3772349
تاریخ :
پیام محرمانه تل‌آویوبه‌لبنان/پاسخ بوحبیب‌ به موعدآتش‌بس بااسرائیل اقتصاد ایران: عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه قطری الجزیره فاش کرد: تل آویو با ارسال پیامی از طریق واسطه‌ها گفته، تاقبل ازآتش بس در غزه،قصدی برای توقف حملات به لبنان ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه و مهاجران در دولت موقت لبنان شامگاه امروز شنبه موعد توقف تجاوز گاه و بی‌گاه ارتش اشغالگر صهیونیستی به خاک لبنان را مشخص کرد.

به نوشته وبگاه لبنانی النشره، وزیر امور خارجه دولت موقت لبنان در مصاحبه با شبکه قطری الجزیره به تشریح جزئیاتی از ارسال پیام محرمانه صهیونیست‌ها از طرف یک کشور ثالث پرداخت.

بوحبیب بدون آنکه به هویت کشور ثالث حامل پیام صهیونیست‌ها اشاره کند به رسانه قطری فاش کرد که «اسرائیل با ارسال پیامی از طریق یکی از واسطه‌ها گفته، آنان برای پایان دادن به حملات خود علیه لبنان، تازمانی که به راه حل متقنی برای دستیابی به آتش بس در غزه دست نیافته‌اند، تمایلی ندارند.»

از سوی دیگر و در ادامه تجاوز افسارگسیخته اشغالگران به مناطق غیرنظامی در جنوب لبنان، در حمله پهپادی ارتش تروریستی اسرائیل به خودروی دفاع مدنی لبنان در شهرک فرون ٣ نفر به شهادت رسیدند. نیروهای دفاع مدنی در حال خاموش کردن آتش در منطقه فرون بودند.

بیانیه نخست وزیر لبنان به حمله اشغالگران به نیروهای امدادی در جنوب لبنان

در همین ارتباط، نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان با صدور بیانیه‌ای حمله اشغالگران به نیروهای امدادی را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: بر اساس این اصل که دشمن صهیونیستی به قوانین و هنجارهای بین المللی اهمیتی نمی‌دهد، از سفرای کشورهای غربی و نمایندگان سازمان‌های بین المللی درخواست کرده‌ام به دعوت لبنان در نشست اضطراری که در روز دوشنبه برگزار خواهد شد، حضور یابند تا با آنان درباره در مسئولیتی که بر عهد دارند درباره پایان دادن به تجاوزات مستمر اسرائیل به لبنان و فشار بر دشمن اسرائیلی که به هیچ اصولی پایبند نیست و همچنان آتش جنایات خود را علیه لبنان و لبنانی‌ها به ویژه علیه کسانی که تلاش می‌کنند شعله آتش کینه آنان را در لبنان خاموش کنند، رایزنی و همفکری کنیم.

گفتنی است که حزب الله لبنان از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، ضربات دردناکی را به دشمن صهیونیستی وارد کرده و با حملات به مناطق مجاور مرزی بیش از ۶۰ هزار شهرک نشین صهیونیست را از این مناطق رانده است.