تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3772290
شناسه : 3772290
تاریخ :
زلنسکی دست به دامن ایتالیا شد اقتصاد ایران: ولودیمیر زلنسکی، نخست وزیر اوکراین برای جلب حمایت بیشتر به سراغ رئیس جمهور ایتالیا رفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

تسنیم: ولودیمیر زلنسکی، نخست وزیر اوکراین برای جلب حمایت بیشتر به سراغ رئیس جمهور ایتالیا رفت.

رئیس جمهور اوکراین در راستای فشار به کشورهای غربی برای جلب حمایت و کمک بیشتر، به سراغ جورجیا ملونی نخست وزیر راست افراطی ایتالیا رفت.

ملونی روز شنبه بر حمایت قوی خود از اوکراین پس از مذاکرات با زلنسکی تاکید کرد و گفت: ما نباید در مورد مساله اوکراین تسلیم شویم.

ساعت‌ها پس از اعمال فشار برای دریافت تسلیحات بیشتر در نشست متحدان ناتو در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان که در آن آمریکا از یک کمک نظامی جدید 250 میلیون دلاری رونمایی کرد، زلنسکی در یک نشست اروپایی سخنرانی کرد.

دولت جورجیا ملونی که ریاست دوره‌ای گروه 7 را بر عهده دارد، در میان قوی ترین حامیان اوکراین از زمان شروع جنگ در فوریه 2022 بوده است.

«آندری سیبیها» که به‌عنوان وزیر خارجه جدید اوکراین روی کار آمده است، بدون اتلاف وقت اولویت‌های خود را اعلام کرد؛ سلاح و دیگر هیچ!

اما برخی از اعضای دولت ائتلافی او از جمله متئو سالوینی رهبر حزب «لگا» که سابقه روابط گرم با روسیه را دارند، تمایل کمتری به حمایت از اوکراین دارند.

رم تسلیحاتی را به کی‌یف ارسال کرده است اما گفته این‌ها باید فقط در خاک اوکراین مورد استفاده قرار گیرد نه برای حمله به خاک روسیه.

ملونی نیز امروز شنبه در این نشست اروپایی با نام مجمع آمبروزتی اعلام کرد که موضع ایتالیا به عنوان یک عضو اتحادیه اروپا و ناتو در مورد مساله اوکراین بسیار جدی،مصمم و شفاف است.

زلنسکی پس از مذاکرات در این نشست، در حساب ایکس خود نوشت: من از جورجیا و مردم ایتالیا برای حمایت آنها و اقدام‌های مشترک در بازگشت صلح عادلانه تشکر می‌کنم.

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان که با دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ماه ژوئیه منجر به عصبانیت سران اتحادیه اروپا و زلنسکی شده بود، سخنرانی کرد.

رئیس جمهور اوکراین درخواست‌های اوربان برای برقراری آتش بس را نپذیرفت و گفت که پوتین هرگز به توافق‌های قبلی احترام نگذاشته است.

سفرهای زلنسکی به ایتالیا و آلمان درست چند روز پس از آن است که یکی از مرگبارترین حملات در جنگ بین اوکراین و روسیه شکل گرفت و روس‌ها دستاوردهایی را در میدان نبرد به دست آوردند.

نیروهای مسکو در دونباس پیشروی می‌کنند درحالیکه پوتین روز پنجشنبه اعلام کرد که تصرف منطقه شرقی هدف اولیه وی در این جنگ بوده است.