تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3772273
شناسه : 3772273
تاریخ :
۱۶ گروه برای مرحله نهایی جشنواره ملی سرود آفرینش برگزیده شدند اقتصاد ایران: اراک- مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با اشاره به اینک اراک فردا میزبان دومین جشنواره ملی سرود آفرینش است، افزود: ۱۶ گروه برای مرحله نهایی برگزیده شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

احسان منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۸ و ۱۹ شهریورماه جاری در اراک، اظهار کرد: در مرحله مقدماتی این جشنواره که زمستان پارسال و بهار امسال برگزار شد، یک هزار و ۱۱۱ گروه (بالغ بر ۲۰ هزار نفر) از ۲۹ استان، شرکت داشتند.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۱۶ گروه برای مرحله نهایی این جشنواره انتخاب شدند که طی ۲ روز آتی در اراک میزبان آنها خواهیم بود و فردا در فرهنگسرای شهر، اجرای سرود پیش بینی شده و ۱۹ شهریورماه (دوشنبه) نیز آئین اختتامیه برگزار می‌شود.

منصوری با بیان اینکه سه گروه توسط هیأت داوران انتخاب خواهند شد و یک گروه نیز در قالب انتخاب مردمی، منتخب می‌شوند، افزود: فیلم اجرای این گروه‌ها در آپارات بارگذاری شده است و مردم از سراسر کشور می‌توانند با دیدن این اجراها، به آنها رأی بدهند و در واقع آرای مردمی از این طریق دریافت شده و یک گروه طبق این آرا انتخاب می‌شود.

۱۶ گروه برای مرحله نهایی جشنواره ملی سرود آفرینش برگزیده شدند

وی با اشاره به اینکه این گروه‌ها در رده سنی کودک و نوجوان (۷ تا ۱۷ ساله) اجرا دارند، گفت: برگزاری این جشنواره در ابتدا، سالانه هدف‌گذاری شد و اولین دوره آن نیز هفت سال پیش برگزار شد، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا و برخی از مباحث، برگزاری دومین دوره آن دچار وقفه شد و اگر بازخورد خوبی از این دوره دریافت شود، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نسبت به برگزاری هرساله آن تصمیم‌گیری می‌کند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: تغییر و توسعه فرهنگ سرود، توسعه کارگروهی و مفاهیم ارزشمند مانند وطن‌دوستی، توجه به بوم و فرهنگ هر منطقه، توجه به بزرگان و مفاخر ملی و منطقه‌ای، هویت ایرانی و اسلامی در این جشنواره مدنظر است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های خوبی که در استان مرکزی وجود دارد و همین امر باعث شد که در بین استان‌های متقاضی، میزبان این دوره از جشنواره باشد، افزود: در دوره مقدماتی این جشنواره ۵۳ گروه از استان مرکزی شرکت داشتند و با توجه به نگاه کانون استان مرکزی به موضوعات فرهنگی، استان و شهر اراک به عنوان جشنواره انتخاب شد.

منصوری گفت: تعامل و هم‌افزایی مناسبی میان دستگاه‌های فرهنگی استان از جمله سازمان فرهنگی شهرداری اراک، حوزه هنری، دفتر اجتماعی استانداری مرکزی، دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش وجود دارد تا این جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود.