تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3772269
شناسه : 3772269
تاریخ :
موافقت اداره کل حفظ آثار برای تدفین شهدای گمنام در دانشگاه قوچان اقتصاد ایران: قوچان- رییس دانشگاه صنعتی قوچان گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تدفین شهدای گمنام در دانشگاه صنعتی قوچان موافقت کرده و بر این اساس ساخت یادمان شهدا در دستور کار قرار گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مجید مهدویان ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی قوچان اظهار کرد: این دانشگاه در جدیدترین گزارش بهره‌وری در میان دانشگاه‌های با قدمت زیر ۲۰ سال، هشتمین دانشگاه بوده و مهم‌تر از آن رتبه اول در کیفیت چاپ مقالات را به دست آورده است.

رئیس دانشگاه صنعتی قوچان با اشاره به حضور دانشجویان این دانشگاه صنعتی در شانزدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور، افزود: کسب مدال نقره در رشته تکواندو برای اولین بار اتفاق افتاده است که این‌یک موفقیت برای دانشگاه به شمار می‌رود.

وی از رشد ۳۰ پله این دانشگاه در شاخص H-Index طی دو سال اخیر خبر داد و تصریح کرد: در حوزه عمرانی یکی از آرزوها ایجاد سلف‌سرویس و آشپزخانه مرکزی دانشگاه بود که طی ماه‌های گذشته این پروژه به بهره‌برداری رسید و امروز دانشجویان از آن استفاده می‌کنند.

مهدویان احداث ساختمان پژوهشی دانشگاه و طراحی مسجد و مجتمع فرهنگی را از پروژه‌های عمرانی در دستور کار دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی قوچان در ورودی این شهر قرار داشته و ویترینی برای آن به شمار می‌آید که عملیات عمرانی سر درب دانشگاه در دستور کار قرار دارد و پس از یک سال گذراندن مراحل طراحی سازه معماری امروز در مرحله واگذاری به پیمانکار است.

رئیس دانشگاه صنعتی قوچان یادآور شد: یکی از اتفاقات حمایت و موافقت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تدفین شهدای گمنام در دانشگاه صنعتی قوچان بود که ساخت یادمان شهدا هم در دستور کار قرارگرفته تا در آینده شاهد این تدفین باشیم.

وی تأکید کرد: انتظار از مسؤولان شهرستان این بوده که نسبت به خواسته‌های دانشگاه اهتمام کافی را داشته باشند و مشکلاتی همچون به زمین خوابگاه، مشکلات عمرانی، آسفالت و… به‌راحتی حل شود.

دانشگاه صنعتی قوچان در شاخص H-index رتبه دوم استان را دارد

معاون آموزش و پژوهشی دانشگاه صنعتی قوچان هم با اشاره به این مطلب که از هشت سال پیش تاکنون هیچ رشته جدیدی در این دانشگاه جذب دانشجو نداشته است، گفت: طی دو سال اخیر اخذ مجوز برای جذب دانشجو در دو رشته مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید برای مقطع ارشد و رشته مهندسی پلیمر در مقطع کارشناسی بود که در دفترچه انتخاب رشته امسال هم ۱۰ دانشجو برای مقطع ارشد در این رشته جدید جذب شده‌اند.

محمدعلی امین یزدی بابیان اینکه سه دانشجوی این دانشگاه در رشته‌های مهندسی عمران و ریاضی توانسته‌اند در مرحله نهایی المپیاد کشوری دانشجویی حضور پیدا کنند، افزود: بر اساس اعلام یکی دیگر از ثمرات آموزشی دانشگاه به نتیجه رسید و نفر دهم کنکور کارشناسی ارشد در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه شریف قبول شد.

وی با یادآوری اینکه دانشگاه صنعتی در حوزه H-Index به امتیاز ۷۷ رسید که در سطح استان خراسان رضوی بعد از فردوسی مشهد جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: ازلحاظ قدمت دانشگاه صنعتی قوچان زاده و مولد انقلاب اسلامی است و این جایگاه در میان دانشگاه‌هایی همچون نیشابور، حکیم سبزواری، تربت‌حیدریه و … بسیار حائز اهمیت است.

معاون دانشگاه صنعتی قوچان بابیان اینکه سال ۲۰۲۲ چهار نفر از اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه در زمره دانشمندان پر استناد قرار گرفتند که سال ۲۰۲۳ این تعداد به ۶ نفر افزایش‌یافته است، گفت: تمام دانشگاه‌های ایران و حتی دانشگاهی مثل تهران با آن قدمت و عظمت طی سال‌های اخیر با معضل مهاجرت اعضای هیئت‌علمی دانشگاه روبرو هستند که اعضا فرصت مطالعاتی می‌گیرند و بعضاً به کشور بازگشته و یا برخی برنمی‌گردند و همین نیز در حوزه استناد و انتشار مقالات اثرگذاری دارد.

وی ادامه داد: این معضل گریبان گیر دانشگاه صنعتی قوچان هم بوده اما سال گذشته آمار مقالات این دانشگاه ۱۰۵ و سال قبل‌تر هم ۱۰۲ بود که ازنظر تعداد، دانشگاه صنعتی بعد از فردوسی مشهد با حکیم سبزواری قدم‌به‌قدم حرکت می‌کند و در زمینه استنادات هم رشد ۳۰ درصدی داشته‌ایم.

امین یزدی از رشد چند برابری قراردادهای برون دانشگاهی اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه خبر داد و افزود: اگر درگذشته رقم ریالی این قراردادها زیر یک میلیارد تومان بود امروز به نزدیک ۶.۵ میلیارد رسیده است و در حوزه صنایع مختلف این قراردادها منعقد می‌شود که برخی نیز محرمانه بوده و قیمت‌ها متغیر است.

وی تأکید کرد: طبق آخرین گزارش‌های ارسال‌شده، درمجموع دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه‌های وزارت علوم که حدود ۳۰۰ دانشگاه کوچک که در استنادات بین‌المللی نقش دارند، این دانشگاه جز شصت و پنجمین دانشگاه ازنظر استنادات است.

معاون دانشگاه صنعتی قوچان یادآور شد: در جمع دانشگاه‌های صنعتی ایران هم این دانشگاه در حوزه اثرگذاری اقتصادی رتبه نهم، دسته‌بندی آموزشی رتبه ۱۶ و دسته‌بندی پژوهشی رتبه چهاردهم را سال گذشته به دست آورده است.