تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3772263
شناسه : 3772263
تاریخ :
هشدار ابطحی به پزشکیان درباره نقشه تندروها اقتصاد ایران: فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: اگر مدیریت کشور تحت تاثیر رسانه‌های تندرو قرار نگیرند، دولت می‌تواند به مسیر خود ادامه دهد. آن‌ها می‌نویسند و بیخود و بی‌دلیل ادعا می‌کنند که سخنگوی بزرگان کشور هستند، در حالی که اینگونه نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبر آنلاین: فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: اگر مدیریت کشور تحت تاثیر رسانه‌های تندرو قرار نگیرند، دولت می‌تواند به مسیر خود ادامه دهد. آن‌ها می‌نویسند و بیخود و بی‌دلیل ادعا می‌کنند که سخنگوی بزرگان کشور هستند، در حالی که اینگونه نیست.

محمدعلی ابطحی مشاور رییس دولت اصلاحات و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در رابطه با اقدامات دولت چهاردهم در راستای تحقق شعار وفاق ملی، گفت: مهم‌ترین ویژگی وفاق ملی این است که در آن نیروهای افراطی که همیشه بحران ایجاد می‌کردند، در حاشیه قرار بگیرند. این کار بزرگترین نمایه شروع وفاق ملی است چون جریانات افراطی تمایل به وفاق ندارند و دوست دارند در رأس امور باشند. من وفاق ملی را بر اساس شعارهای عدالتخواهانه آقای پزشکیان این‌طور معنا می‌کنم که هر کسی از هر جناحی می‌تواند، کمک کند و مسیر را پیش ببرد. افراد باید با یکدیگر همراهی و همکاری کنند در این صورت وفاق ایجاد خواهد شد.

دولت باید فضایی ایجاد کند که مردم همراهی و همدلی داشته باشند

وی در گفتگو با ایلنا، ادامه داد: زمینه وفاق ملی در جامعه مهیا است. بعد از این همه سال اختلافات درون حاکمیتی که آسیب‌های جدی به مردم زده است و آنان را از این جناح‌بندی‌ها دلسرد کرده است، باید فضایی را ایجاد کنند که مردم بتوانند همدلی و همراهی داشته باشند. ما در این سال‌ها تلاش بیشترمان بر دفع موانع بوده تا اقدام. آقای پزشکیان می‌تواند این معادله را تغییر دهد و از این حالت دفع مانع دور شود، آن نیرویی که برای موانع داخلی به کار گرفته می‌شد تبدیل به یک نیروی فعال در جهت حل مشکلات کشور شود. از این جهت پیش بینی بنده این است که می‌تواند موفق باشد و اعضای کابینه هم برای این کار اعضای فعال و برآمده از همه جناح‌ها هستند که خود این نشانه موفقیت‌آمیز بودن این کابینه است.

ابطحی در پاسخ به این سوال که اگر افرادی از اصول وفاق ملی تخطی کردند، راهکار مقابله با آن چیست و چگونه می‌توان این وفاق را حفظ کرد، گفت: حتماً این اتفاق خواهد افتاد و آن مجموعه‌ها بیکار نخواهند نشست، تلاش خود را برای از بین بردن وفاق ملی خواهند کرد اما شرط آن است که دولت تحت تاثیر این فضاها قرار نگیرد. من یادداشتی نوشته بودم که اگر مدیریت کشور تحت تاثیر رسانه‌های تندرو قرار نگیرند، دولت می‌تواند به مسیر خود ادامه دهد. آن‌ها می‌نویسند و بیخود و بی‌دلیل ادعا می‌کنند که سخنگوی بزرگان کشور هستند، در حالی که اینگونه نیست. به نظر من دولت باید با بی‌اعتنایی به همه این جریانات مسیر اصلی خود را طی کند و البته باید این سختی‌ها را بگذراند و از میان آن‌ها به جلو حرکت کند.

طرح‌های جدیدی که نیروهای نواندیش ارائه می‌کنند، دولت را کمک خواهد کرد

وی در خصوص نحوه عملکرد وزرا و تعیین برنامه‌ای مشخص برای رسیدگی به امور مربوط به وزرات‌خانه‌ها، تصریح کرد: هر وزارتخانه‌ای اگر واقعاً به مسائل وزارتی خودش واقف باشد و به طور جدی به مسائل و مشکلات آن رسیدگی کند، به خصوص از این شعار استفاده از نسل جوان و نو کردن مدیران پیروی کند و آن‌هایی که در وزارتخانه بودند با همان فرمان گذشته پیش نروند، خیلی از مشکلات را می‌توانند، حل کنند. نیروهای نواندیش، بسیاری از طرح‌های نو را مطرح می‌کنند؛ همین مورد می‌تواند دولت را کمک کند.

این فعال سیاسی در خصوص لزوم بازنگری بر عملکرد احزاب اصلاح‌طلب و جایگاه‌ آن‌ها در جامعه، عنوان کرد: جایگاه احزاب اصلاح‌طلب در کشور بستگی به نتیجه و عملکرد دولت دارد. اگر امیدواری، امیدبخشی و موفقیت دولت، تحقق یابد، می‌توانند در رای‌آوری دور بعدی هم تاثیرگذار باشند. مردم با کشور خودشان قهر نمی‌کنند، مردم با رفتارها قهر می‌کنند. همچنان که در انتخابات اخیر و قبل از آن هم مردم با صندوق رای قهر بودند. باید با امیدواری به همگان فهماند که می‌شود برای این کشور کاری کرد اگر این به نتیجه برسد ما می‌توانیم، موفق باشیم. خود احزاب باید فعال باشند و مشکل ما بیشتر با خود احزاب است تا رفتار احزاب. تشکل‌ها باید مطالبه‌گر باشند و واقعاً حزبی عمل کنند.