تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3772262
شناسه : 3772262
تاریخ :
برای اولین بار نحوه ادغام واتساپ با سایر پیام‌رسان‌ها به‌نمایش درآمد اقتصاد ایران: متا روش ادغام واتساپ و پیام‌رسان فیسبوک را با سایر اپلیکیشن‌های چت نشان داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

متا در حال اعمال تغییراتی در واتساپ و اپلیکیشن Messenger است تا قابلیت برقراری ارتباط با سایر اپلیکیشن‌های چت را اضافه کند؛ البته این ویژگی فعلاً مختص اروپا خواهد بود. اکنون غول رسانه‌های اجتماعی نحوه‌ی عملکرد ادغام واتساپ با سایر پیام‌رسان‌ها را به‌نمایش گذاشت.

متا پس از اجرای قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه‌ی اروپا، کار روی امکان چت با سایر پلتفرم‌های پیام‌رسان را از سال گذشته آغاز کرد. طبق قانون بازارهای دیجیتال، دربان‌ها یا پلتفرم‌های بزرگ فناوری باید قابلیت همکاری با سرویس‌های چت متفرقه را ارائه دهند و نمی‌توانند سرویس‌های خود را در اولویت قرار دهند.

روش ادغام واتساپ با سایر اپلیکیشن های چت
Meta

متا می‌گوید برای ارائه‌ی قابلیت ادغام با سایر اپلیکیشن‌های چت، بازخوردهایی را از شرکت‌های دیگر و سایر ذینفعان جمع‌آوری کرده است. برای شروع، آن‌ها اعلان‌های جدیدی را برای واتساپ و اپلیکیشن Messenger طراحی کرده‌اند که کاربران را هنگام دردسترس قرارگرفتن سایر سرویس‌های چت، آگاه می‌کند.

کاربران می‌توانند انتخاب کنند از کدام اپلیکیشن چت پیام دریافت کنند و پیام‌های دریافتی از آن ‌سرویس‌ها در صندوق ورودی جداگانه قرار خواهد گرفت. علاوه‌براین، امکان نمایش پیام‌های دریافتی از سرویس‌های چت متفرقه درکنار پیام‌های واتساپ وجود دارد.

روش ادغام واتساپ با سایر اپلیکیشن های چت
Meta

واتساپ نیز از ویژگی RCS سرویس‌های پیام‌رسان پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین، آن‌ها صرفاً به ارسال متن محدود نمی‌شوند. کاربران می‌توانند به پیام‌های خاص واکنش نشان دهند و به‌طور مستقیم پاسخی برای آن‌ها ارسال کنند و نشانگر تایپ طرف مقابل را ببینند و رسید خوانده‌شدن پیام‌هایشان را دریافت کنند. سال آینده، کاربران می‌توانند چت‌های گروهی ایجاد کنند و در سال ۲۰۲۷ می‌توانند با دوستان خود در سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، تماس صوتی و تصویری برقرار کنند.

مقالات مرتبط:
  • واتساپ به‌زودی به اپ‌های پیام‌رسان دیگر هم پیام ارسال می‌کند؛ البته فقط در اتحادیه اروپا
  • واتساپ یافتن چت‌های مهم را آسان‌تر می‌کند

طبق اعلام متا، کاربران زمانی گزینه‌ی چت با سرویس‌های چت دیگر را مشاهده خواهند کرد که آن پلتفرم‌ها فناوری لازم را برای تبدیل این ویژگی به تجربه‌ی کاربری مثبت و امن توسعه داده و آزمایش و راه‌اندازی کرده باشد؛ بنابراین، همه‌ی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دلخواه کاربران با واتساپ و Messenger ادغام نخواهند شد.