تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3772251
شناسه : 3772251
تاریخ :
کانسپت جذاب و نوستالژیک رنو R۱۷ معرفی شد اقتصاد ایران: رنو با معرفی یک کانسپت جذاب به نام R۱۷، دوباره به دنیای نوستالژی بازگشته است. این کانسپت که با همکاریOra Ïto طراح معروف فرانسوی توسعه پیدا کرده، طراحی کلاسیک دهه ۷۰ میلادی را با فناوریهای مدرن امروزی پیوند داده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

آخرین خودرو: رنو با معرفی یک کانسپت جذاب به نام R۱۷، دوباره به دنیای نوستالژی بازگشته است. این کانسپت که با همکاریOra Ïto  طراح معروف فرانسوی توسعه پیدا کرده، طراحی کلاسیک دهه ۷۰ میلادی را با فناوریهای مدرن امروزی پیوند داده است.

طراحی نوستالژیک با فناوری‌های پیشرفته

مفهومیR17  با الهام از هاچبک کلاسیک رنو ۱۷ که بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۹ روی خط تولید قرار داشت، طراحی شده است. این مفهومی با بدنه‌ای از جنس کربن و تناسبات جذاب، ظاهری اسپرت‌تر و مدرن‌تر از نسخه اصلی دارد. چراغ‌های LED مستطیلی شکل به‌ طور کامل با ظاهر خودرو هماهنگ هستند. چراغ عقب هم در حقیقت یک نوار LED باریک است که کل عرض بدنه را فرا گرفته است. 

گلگیرهای پهن‌ و برآمده به رنو R17 ظاهری تهاجمی بخشیده و حس اسپرت بودن بیشتری به بیننده منتقل می‌کنند. استفاده از شکاف‌های ظریف بالای گلگیر عقب دیگر ویژگی جذاب ظاهری است که باید به آن اشاره کنیم.

کابینی مدرن با رنگ و بوی دهه ۷۰

داخل کابین رنو R17، از مواد و پارچه‌هایی استفاده شده که به سبک دهه ۷۰ میلادی هستند. طراح معروف فرانسوی نمایشگرهای دیجیتال را به ‌شکلی هوشمندانه با اجزای کابین این کانسپت یکپارچه کرده است. همانطور که در تصاویر می‌توانید مشاهده نمایید، پشت فرمان مستطیلی شکل چهار نمایشگر وجود دارد؛ نمایشگر مرکزی هم به‌ صورت افقی در زیر داشبورد، شبیه به رادیوهای قدیمی جای گرفته است.

کانسپت جذاب و نوستالژیک رنو R17 معرفی شد

مشخصات فنی کانسپت رنو R۱۷

کانسپت رنو R17 به یک موتور الکتریکی با توانایی تولید ۲۷۰ اسب بخار قدرت مجهز است و می‌تواند با یک بار شارژ، تا ۴۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند. علی رغم جذابیت‌های زیاد شرکت رنو برنامه‌ای برای تولید انبوه این خودرو ندارد و آن را به‌ عنوان یک پروژه تک‌ ساخت معرفی کرده است. این خودرو در نمایشگاه‌های مهمی همچون نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۴ به نمایش گذاشته خواهد شد.