تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3772236
شناسه : 3772236
تاریخ :
شصت‌ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در مشهد آغاز به کار کرد اقتصاد ایران: مشهد- مراسم افتتاحیه شصت‌ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان با نام «مهروشید» با حضور مسوولان فرهنگی و هنری در پردیس سینمایی ملل مشهد برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم افتتاحیه شصت‌ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان تحت عنوان «مهروشید» عصر شنب در پردیس سینمای ملل مشهد با حضور ۱۲۰ هنرمند و فیلمساز برگزار شد.

این جشنواره که به مدت چهار روز یعنی ۲۰ شهریورماه ادامه خواهد داشت، با هدف تقویت و حمایت از هنرمندان جوان در سراسر کشور و فراهم آوردن فضایی برای به نمایش گذاشتن آثار آنها برگزار می‌شود.

محمد حسین‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در مراسم افتتاحیه بر اهمیت این رویداد در زمینه استعدادیابی و پیوند نسل جوان با سینمای کشور تأکید کرد.

در این دوره از جشنواره، ۱۲۰ سینماگر جوان از ۱۰ استان کشور آثار خود را در دو بخش فیلم کوتاه (مسابقه و جنبی) و عکس (تک عکسی و مجموعه عکس) به نمایش خواهند گذاشت.

علاوه بر نمایش آثار هنرمندان، برپایی نمایشگاه عکس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در اولین روز جشنواره، سانس‌های مختلفی از فیلم‌های کوتاه از جمله «انتحار»، «پول»، «تولد»، «آقای انتظام»، «جابجایی»، «پایان زدگی» و «ایل بانو» به نمایش درآمدند.

سایر سانس‌ها شامل فیلم‌هایی مانند «آخر هفته»، «کلید زمان»، «سپر»، «مدرسه آنالوگ»، «پاییز آمد»، «وین»، «کشتار»، «بازگشت به لوگا»، «گوشتخوار»، «حدود سیزده کیلوگرم»، «آنارشی»، «یک دو سه»، «موهاتو ببند»، «رختخواب»، «کارماپلیس»، «همنشین آبی» و «تیمو» بودند