تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3772207
شناسه : 3772207
تاریخ :
آئین‌های نمایشی از تاثیرگذارترین شاخه‌های تئاتر خیابانی است اقتصاد ایران: سقز-دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان گفت:آئین‌های نمایشی یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین شاخه‌های تئاتر خیابانی است و نیاز هست به این آئین‌ها با استفاده از ژانر نمایش پرداخته شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر دریایی عصر شنبه در اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر آئینی سنتی و آئین‌های نمایشی زیویه سقز ضمن تبریک ماه ربیع الاول گفت: آئین‌های نمایشی یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین شاخه‌های تئاتر خیابانی است و نیاز هست به این آئین‌ها با استفاده از ژانر نمایش پرداخته شود.

وی افزود: جشنواره‌ها و همایش‌های فرهنگی و هنری علاوه بر کارکردهای آموزشی و تربیتی، ابزاری تأثیرگذار برای گفت‌وگو و جمع شدن هنرمندان است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اضافه کرد: شهر سقز و هنرمندان این عرصه این شهر هنری در عرصه هنرهای نمایشی از پتانسیل قوی برخوردار است.

دریایی یادآور شد: مهمترین رکن هنر تئاتر مخاطب محور بودن آن است و هنرمند با نگرش متفاوت خود نسبت به سایرین می‌تواند آئین‌های مذهبی، اجتماعی و غیره را به نمایش بگذارد.

وی در پایان ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی نسبت به مردم بی دفاع شهر غزه گفت: رژیم صهیونیستی بدون شک تاوان این جنایات هولناک را خواهد داد، هم اکنون ما در این جشنواره به یاد مردم بی گناه غزه هستیم و این جنایات را که علیه بشریت است به شدت محکوم می‌کنیم.

در این مراسم از برگزیدگان جشنواره منطقه‌ای تئاتر زیویه سقز تجلیل شد.