تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3772190
شناسه : 3772190
تاریخ :
زنگ خطر برای مدیرعامل استقلال به صدا درآمد! اقتصاد ایران: احتمال تغییرات مدیریتی در باشگاه استقلال زیاد است و شاید فرشید سمیعی از سمت خود برکنار شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فوتبالی: استقلال در فصل گذشته درگیر حاشیه بود. اختلافات زیاد بین علی خطیر، مدیرعامل وقت استقلال و جواد نکونام که البته با وجود آن اختلاف ها استقلال تا روز برکناری خطیر صدرجدول بود.

پس از تساوی استقلال مقابل تراکتور، علی خطیر مبلغ 50 میلیارد تومان را به حساب بازیکنان وازیر کرد و بخش اعظمی از بدهی‌های آبی‌ها صاف شد اما این اقدام به مذاق مدیران هلدینگ خلیج فارس خوش نیامد و مدیرعامل استقلال، شبانه از سمت خود برکنار شد.

باشگاه استقلال پس از برکناری خطیر نوشت: "رسانه رسمی باشگاه استقلال با تایید خبر برکناری علی خطیر نوشت: «هیات مدیره باشگاه استقلال در مورخه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور آقایان مهدی افضلی رییس ،فرشید سمیعی نایب رییس و مهدی حیدرزاده عضو هیات مدیره  تشکیل جلسه داده و تصمیم به اتمام همکاری با علی خطیر (مدیرعامل) گرفتند. درپایان این جلسه فرشید سمیعی ازسوی هیات مدیره به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال منصوب گردیدند".

فرشید سمیعی که در متن این اتفاق قرار داشت و به جای خطیر نشست حالا به نوعی در حال پس دادن کارماست.

اگر به فیزیک علاقه دارید، احتمالا با قانون پایستگی انرژی آشنا هستید؛ در استقلال هم این قانون در مورد فرشید هاشم سمیعی صدق می‌کند زیرا مدیران می‌روند و می‌آیند اما تنها سمیعی در استقلال باقی می‌ماند. هاشم سمیعی پس از رفتن علی خطیر، مطابق معمول در استقلال باقی ماند اما این بار به‌عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه منصوب شد و پس از مدتی رسما روی صندلی مدیرعاملی نشست تا از زیر سایه واژه سرپرست خارج شود.

اکنون شرایط استقلال بحرانی است زیرا کار جواد نکونام تمام شده و او باید از جمع آبی‌ها جدا شود. در این بین ایویلو پِتِف جدی‌ترین گزینه جانشینی جواد نکونام است که به‌زودی برای عقد قرارداد با استقلال راهی ایران خواهد شد. در این بین برخی مدعی شده‌اند سمیعی در جریان مذاکره با پتف قرار نداشته اما هیچ‌جای دنیا، آفر رسمی بدون امضای مدیرعامل برای فردی فرستاده نمی‌شود. پس سمیعی هم از برکناری نکونام و هم از حضور پتف باخبر بوده است.

طبق شنیده‌ها حالا جایگاه هاشم سمیعی در استقلال به خطر افتاده و احتمال دارد صندلی مدیریتی از او گرفته شود. سمیعی پیش از آغاز لیگ بیست‌وچهارم مانند مهران رجبی از برنامه‌ای به برنامه دیگر می‌رفت و شاهد حضور او در فوتبال برتر، شب‌های فوتبالی، مجله خبر و... بودیم اما حالا و در شرایط فعلی راه سکوت را در پیش گرفته و هواداران استقلال انتظار دارند حداقل مدیرعامل باشگاه در مورد حواشی رخ داده صحبت کند.

در این بین مدیران ارشد هلدینگ مثل احمد شهریاری هم به سمیعی مشکوک شده اند. چرا که برخی صفحات و کانالهای هواداری به شیوه عجیبی از او حمایت می کنند و به هلدینگ و علی عسگری و شهریاری می تازند. با توجه به نزدیکی سمیعی به آجورلو و اینکه در دوران او وارد استقلال شده است، حالا شهریاری نگران است که سمیعی مقدمات بازگشت آجورلو را فراهم کند!

به همین دلیل شنیده شده مصطفی کارخانه جدی‌ترین گزینه جانشینی هاشم سمیعی است و احتمال دارد مدیرعامل فعلی به مدیرعامل سابق تبدیل شود و کارخانه وظیفه انجام امور را در دست بگیرد. با حذف سمیعی، پروژه بازگشت آجورلو هم شکست خواهد خورد.

کارخانه از دوستان نزدیک شهریاری در حال حاضر عضو هیات مدیره باشگاه استقلال و باید دید از سوی هلدینگ خلیج فارس ترفیع می‌گیرد یا نه.

 

پ