تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3772189
شناسه : 3772189
تاریخ :
فایننشال تایمز جزئیاتی ناگفته از تراشه آیفون ۱۶ فاش کرد اقتصاد ایران: ظاهراً اپل در ساخت تراشه‌ی A18 نسل بعدی آیفون، از جدیدترین معماری Arm V9 استفاده کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اپل سری آیفون ۱۶ را ۱۹ شهریور رونمایی خواهد کرد و اکنون طبق گزارش فایننشال‌تایمز، این شرکت از معماری جدید ARM V9 در تراشه‌ی گوشی‌های جدیدش استفاده کرده است.

اپل در سپتامبر (شهریور و مهر ۱۴۰) سال گذشته توافقی با آرم امضا کرد که تا سال ۲۰۴۰ ادامه خواهد داشت. خبر استفاده از فناوری ARM V9 نیز برای آرم بسیار امیدوارکننده به‌شمار می‌رود. شرکت مذکور در ماه جولای (تیر و مرداد ۱۴۰۳) اعلام کرده بود که معماری V9 آن، ۵۰ درصد از درآمد بازار گوشی‌های هوشمند را تشکیل می‌دهند.

آرم مالکیت معنوی معماری محاسباتی اکثر گوشی‌های هوشمند جهان را دراختیار دارد و این فناوری را به اپل و بسیاری از شرکت‌های دیگر ارائه می‌دهد. اپل از فناوری ARM در فرایند طراحی تراشه‌های اختصاصی خود برای گوشی آیفون و آیپد و مک استفاده می‌کند.

مقالات مرتبط:
  • آیفون ۲ متری و ۲۰۰ کیلویی رکورد گینس را شکست! [تماشا کنید]
  • فضای ذخیره‌سازی آیفون ۱۶ پرو و پرومکس در مدل‌های پایه، دو برابر می‌شود؛ گزارش ترندفورس

اپل و آرم سابقه‌ی همکاری طولانی‌مدتی دارند. غول فناوری اهل کوپرتینو یکی از اولین شرکت‌هایی بود که در تأسیس ARM در سال ۱۹۹۰ مشارکت کرد. جالب اینکه کامپیوتر دستی نیوتن اپل نیز در سال ۱۹۹۳ با تراشه‌ی مبتنی‌بر معماری ARM روانه‌ی بازار شد.

پروژه‌ی نیوتن اپل با شکست مواجه شد؛ اما آرم به‌دلیل کم‌مصرف‌بودن محصولاتش که به افزایش شارژدهی باتری کمک می‌کرد، به مهم‌ترین شرکت طراح معماری تراشه‌های گوشی‌های هوشمند تبدیل شد.