تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3772172
شناسه : 3772172
تاریخ :
بحران اقتصادی در آلمان: اخراج‌های گسترده در راه است! اقتصاد ایران: پس از انتشار خبر احتمال تعطیلی دو کارخانه بزرگترین تولیدکننده خودروی اروپا یعنی فولکس‌واگن (VW) در آلمان، کارشناسان هشدار داده‌اند که کوچک‌سازی تولید فقط محدود به صنعت خودروسازی در این کشور نخواهد بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، پس از انتشار خبر احتمال تعطیلی دو کارخانه بزرگترین تولیدکننده خودروی اروپا یعنی فولکس‌واگن (VW) در آلمان، کارشناسان هشدار داده‌اند که کوچک‌سازی تولید فقط محدود به صنعت خودروسازی در این کشور نخواهد بود.

مؤسسه تحقیقات اقتصادی آلمان (DIW) در گزارشی هشدار داده است که شرکت‌های آلمانی نیاز به تحول دارند.

با توجه به مشکلات شرکت‌های خودروسازی اتحادیه اروپا برای کنار گذاشتن موتورهای احتراقی و حرکت به سمت خودروهای برقی تا پیش از سال 2035، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که هزاران شغل دیگر نیز در بخش‌های مختلف ممکن است طی چند سال آینده از بین بروند.

مارسل فراتسشر، رئیس مؤسسه تحقیقات اقتصادی آلمان، می‌گوید که اقتصاد این کشور وابسته به صادرات و صنعت است و در مواجهه با گذار انرژی، "شرکت‌ها از تحول جا مانده‌اند" و بسیاری از جمله فولکس‌واگن "عقب افتاده‌اند".

وی گفت: این فقط در مورد صنعت خودروسازی نیست، بلکه شامل ماشین‌آلات، داروسازی و محصولات شیمیایی نیز می‌شود؛ این مشکلی است که بسیاری از شرکت‌ها با آن روبرو هستند.

بزرگترین تولیدکننده مواد شیمیایی جهان یعنی شرکت ب‌آاس‌افBASF  که دفتر مرکزی آن در آلمان قرار دارد، نیز به دلیل افزایش قیمت‌های انرژی ناشی از جنگ اوکراین و بوروکراسی پیچیده در آلمان، در حال بررسی انتقال بخشی از نیروی کار خود به آسیا و کاهش نیروی کار در آلمان است. آسیا در حال رشد اقتصادی است و این موضوع تأثیر جهانی داشته است.

فراتسشر گفت: شرکت‌های آلمانی قبلاً مقدار زیادی از تولیدات خود را به چین، هند و جاهای دیگر منتقل کرده‌اند و این روند ادامه خواهد یافت.

با اقدامات چین برای کاهش رقابت و یارانه‌دهی به شرکت‌های داخلی خود و "به ویژه با توجه به هزینه‌های بالای انرژی و کار در اروپا"، این شرایط رقابت را برای شرکت‌های آلمانی سخت‌تر می‌کند.

مؤسسه تحقیقات اقتصادی آلمان پیش‌بینی می‌کند که امسال اقتصاد این کشور دچار رکود خواهد شد و بهبود تدریجی در سال‌های آینده رخ خواهد داد.

اقتصاد آلمان دوباره در سه‌ماهه دوم 2024 کوچک شد و به لحاظ اصطلاحات فنی وارد رکود شد و تولید صنعتی همچنان رو به کاهش است.

انتهای پیام/