تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3772162
شناسه : 3772162
تاریخ :
شناخت ابعاد فقر و رفاه اجتماعی جلوی اتلاف منابع و فساد را می‌گیرد اقتصاد ایران: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای ایجاد یک شرایط جدید در حوزه رفاه اجتماعی و بهزیستی باید ابعاد فقر و رفاه اجتماعی را بشناسیم تا از اتلاف منابع و فساد جلوگیری شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین نشست رسمی احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با فعالین اجتماعی و مدیران سازمان‌های مردم نهاد و اعضای شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه با هدف طرح مسائل و بررسی چالش‌های خدمات دهی به گروه‌های هدف سازمان‌های مردم نهاد برگزار عصر امروز برگزار شد.

میدری در این نشست با تاکید بر اینکه هیچ حوزه‌ای را نمی‌توان بدون مشارکت مردم پیش برد گفت: قرار گرفتن در یک تعامل مثبت یک فناوری است. خداوند در قرآن می‌فرماید: اصبروا و صابروا و رابطوا باید خودمان صبر داشته باشیم و دیگران را به صبر توصیه کنیم و ارتباط برقرار کنیم تا به رستگاری برسیم.

وی افزود: ارتباط دو طرفه و مؤثر دولت با مؤسسات مردم نهاد خیلی محدود است. این ضعف یک طرف نیست و کاملاً دوطرفه است. مؤسسات نقش مطالبه‌گری برای خودشان تعریف کرده‌اند اما در غرب حمایت‌طلبی معنا کرده‌اند و می‌گویند دیگران باید برای تغییر وضعیت موجود حقوق ما را در نظر گرفته و صدای ما را بشنوند.

میدری با اشاره به اینکه بروکراسی ما این وضعیت را ایجاد کرده و مانع تعامل است اظهار داشت: مسئولین با خیریه‌ها ارتباط دارند اما همه گروه‌های مردم نمایندگی نمی‌شوند. ما دولت را فقط در اختیارات و بودجه می‌بینیم. در طرف دیگر مؤسسات خیریه هم مطالبه‌گرند و قدرت اجرا ندارند و دانش در آنها وجود ندارد. برخی مؤسسات هم دانش لازم را دارند اما هماهنگی مؤثر وجود ندارد.

وی همچنین گفت: برای ایجاد شرایط جدید در حوزه رفاه اجتماعی و بهزیستی باید تلاش کنیم و ابعاد فقر را باید نشان دهیم. اگر سیاستمداران این ابعاد را درک کنند جلوی اتلاف منابع و فسادها گرفته می‌شود. باید واقعیت‌های تلخ جامعه را بشناسیم و برای آن گوش شنوا باشیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان بیان کرد: ما نیازمند ارتباط سازمان یافته هستیم و باید همکاری و همراهی را سازمان بدهیم. قدرت سازماندهی سرنوشت کشورها را با ایجاد هماهنگی در دولت و بین دولت و مردم تعیین می‌کند.

در این نشست فعالین اجتماعی و نماینده‌های سازمان‌های مردم نهاد چالش‌ها و مطالبات خود را مطرح کردند.