تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3772157
شناسه : 3772157
تاریخ :
برنامه استعدادیابی ورزش دانش‌آموزی در هرمزگان تدوین و اجرا شود اقتصاد ایران: بندرعباس- استاندار هرمزگان با اشاره به جای خالی هرمزگان در جمع مدال‌آوران المپیک بر تدوین و اجرای برنامه جامع استعدادیابی ورزش دانش‌آموزی در استان تأکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان ضمن تبریک موفقیت صبا معصوم نیا دانش‌آموز موفق در کسب رتبه نخست کنکور تجربی، گفت: نظام آموزشی استان هرمزگان خودش را ثابت کرد و نشان داد که با این ساختار مدیریتی، مدیران، معلمان و زیرساخت‌های آموزشی می‌تواند دانش‌آموز بااستعداد و پرتلاش را به رتبه یک کنکور برساند.

وی افزود: هرمزگان مرز کنکور را شکست و این موفقیت کسب شده، اعتماد به نفس دانش‌آموزان را تقویت نموده و در سال‌های آتی موفقیت‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

دوستی عنوان‌کرد: کاری کنید که ارتباط خانم معصوم نیا با استان قطع نشود و حتی به عنوان یک معلم افتخاری به دانش آموزان استان کمک کنند.

استاندار هرمزگان با اشاره به مدت زمان کوتاه باقی مانده تا بازگشایی مدارس تأکید کرد: از فرصت باقی مانده باید برای ساماندهی کلی مدارس و بهبود محیط مدارس استفاده شود و از همه فرمانداران می‌خواهیم با نظارت میدانی، رسیدگی به مسائل مدارس را در اولویت قرار دهند و فکر کنند که فرزندان خودشان در آن مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: آینده کشور، استان، شهر و روستاهای ما در گرو توجه به دانش‌آموزان است بنابراین دو هفته وقت گذاشتن برای تسهیل امور دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری سراسر برد خواهد بود.

مهدی دوستی با اشاره به برگزاری مسابقات المپیک و جای خالی هرمزگان در جمع مدال‌آوران المپیک نیز تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان و معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش باید یک طرحی ده ساله را برای استعدادیابی ورزشی در مدارس و تربیت مدال‌آوران هرمزگانی برای المپیک تدوین کنند و باید استعدادیابی ورزشی برای تربیت قهرمانان از مدارس ابتدایی آغاز شود.

وی خطاب به فرمانداران گفت: مسیرهای پر تردد خودروهای شوتی در محورهایی که با تردد سرویس‌های دانش‌آموزان تلاقی دارد باید به هر نحوی ایمن سازی شود و در حوزه افزایش شرکت‌های حمل و نقل ویژه سرویس مدارس محدودیتی وجود ندارد و اگر لازم بود باید انجام شود.

دوستی با اشاره به سرقت‌های موجود در مدارس هم تأکید کرد: اداره کل نوسازی مدارس استان باید بازنگری‌هایی در انتخاب مصالح مورد استفاده در مدارس داشته باشد و تا جایی که امکان دارد فلزات را از مدارس حذف کند.

وی ضمن تاکید بر لزوم مداومت در برگزاری آزمون‌های شبه کنکور و شبه نهایی اظهار کرد: باید با برگزاری آزمون‌های مستمر از دانش‌آموزان ضریب تأثیر استرس در کنکور و امتحانات نهایی را برای دانش‌آموزان به حداقل برسانید.

استاندار هرمزگان طبق روال جلسات شورا روند برگزاری نشست‌های شوراهای شهرستانی آموزش و پرورش را بررسی و اظهار کرد: همه مناطق باید خود را به برگزاری ۶ جلسه شورای آموزش و پرورش را تا پایان این ماه برسانند.

وی در بررسی کمبودها و مشکلات هنرستان دریانوردی هرمزگان نیز گفت: تلاش ما بر این است که بتوانیم نیروهای متخصص سازمان بنادر و دریانوردی استان را از نیروهای بومی تأمین کنیم از این رو لازم است سازمان بنادر قیود سخت‌گیرانه در این حوزه را کنار بگذارد و همراهی بیشتری برای تربیت نیروهای متخصص در هنرستان دریانوردی داشته باشد.

دوستی با تاکید بر لزوم تسریع در ساخت مدرسه انرژی اتمی بندرعباس بیان کرد: ضرورت دارد با تلاش بیشتر همزمان با یکم مهر ماه سالروز بازگشایی مدارس این مدرسه به بهره‌برداری برسد.

استاندار هرمزگان همچنین تاکید کرد: لازم است گزارش کاملی از ترک تحصیل کنندگان و اتباعی که در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند یا ترک تحصیل دارند، آماده شود تا بتوانیم تصمیم گیری‌های درستی در این حوزه‌ها نیز داشته باشیم.