تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3772135
شناسه : 3772135
تاریخ :
ارتکاب قتل پس از آزادی با پابند الکترونیکی در مرکز تهران اقتصاد ایران: مرد جوانی که پس از آزادی از زندان با پابند الکترونیکی در خیابان قصرالدشت مرتکب قتل شده بود، دستگیر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،شهریور‌ماه امسال، مرگ مشکوک مرد جوانی در پارکینگ یکی از ساختمان‌های محله قصرالدشت به مرکز فوریت‌های پلیسی110، گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، تیمی از زبده‌ترین کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به همراه قاضی محسن اختیاری؛ بازپرس ویژه قتل عمد شعبه اول دادسرای امور جنایی، راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی در پارکینگ خانه با جسد مرد جوانی مواجه شدند که هدف 3 ضربه چاقو قرار گرفته و به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد مقتول قربانی یک جنایت خیابانی شدند و ساکنان ساختمان موردنظر به مقتول پناه داده بودند.

همچنین چند ارازل و اوباش که در حوالی صحنه قتل حضور داشتند و از دوستان مقتول بودند سعی کردند با پرتاب نارنجک دستی و عربده‌کشی برای تیم جنایی مزاحمت ایجاد کنند اما خیلی زود توسط پلیس دستگیر شدند.

یکی از اهالی ساختمان ماجرای این جنایت خونین را اینطور به تیم تحقیق توضیح داد: قاتل به دلایل نامشخصی به دنبال مقتول بود اما ناگهان او در خیابان به زمین خورد که در یک لحظه مرد جنایتکار چند ضربه چاقو به بدنش وارد کرد؛ ما ترسیده بودیم و قصد داشتیم تا به مرد جوان کمک کنیم به‌همین خاطر در پارکینگ ساختمان پناهش دادیم اما او که به شدت زخمی شده بود، جان خود را از دست داد.

پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی، اقدامات فنی و اطلاعاتی به صورت گسترده‌ای کلید خورد و در این شاخه از تحقیقات هویت قاتل شناسایی و مشخص شد که او با پابند الکترونیکی (مخصوص سارقان سابقه‌دار) دست به این جنایت زده است.

بررسی‌های موشکافانه همچنان ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ تردد متهم را در خیابان جمهوری شناسایی کردند و پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس مرد جنایتکار را در یک عملیات منسجم به دام انداختند.

متهم در جریان بازجویی‌ها ادعا کرد: روز حادثه مشروبات الکلی مصرف کرده بودم و می‌خواستم تا از مقتول موادمخدر بخرم. نزد او رفتم اما به‌خاطر 100 هزارتومان مشاجره‌ای میان ما شکل گرفت و من دنبالش کردم. در این او زمین خورد و هنگامی که قصد داشت تا بلند شود با چند ضربه چاقو دستانم را به خون آلوده کردم. پشیمانم نمی‌خواستم که مرتکب جنایت شوم.در گذشته به جرم کیف‌قاپی دستگیر اما پس از سیرمراحل قانونی با پابند الکترونیکی آزاد شدم.

پس از این اعترافات تکاندهنده کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی مأموریت یافتند تا با اقدامات اطلاعاتی تحقیقات خود را در رابطه با این پرونده ادامه دهند.

به گزارش تسنیم، با دستور قاضی اختیاری از شعبه اول دادسرای امورجنایی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/