تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3772110
شناسه : 3772110
تاریخ :
ماجرای «زرافه» و «جوکر» و چند مجوز ساترا اقتصاد ایران: جلسات شورای صدور مجوز تولید و انتشار ساترا در حالی پیگیری می‌شود که تکلیف «جوکر ۲» با اعمال اصلاحات روشن شد و طبق پیگیری از معاونت پایش و نظارت ساترا سریال «زرافه» هم با توجه به اصلاح فیلمنامه، مشکلی برای اخذ مجوز ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، هفته گذشته مطلبی را برخی از رسانه‌ها درباره سریال «زرافه» منتشر کردند که به خاطر کارگردانی منوچهر هادی دچارِ اعمال اصلاحاتی شده که از اساس اشتباه است. چرا که پیگیری‌ها نشان می‌دهد اولاً فیلمنامه مشمول برخی اصلاحات جزیی شده است و ثانیاً ساترا در مورد کارگردان ملاحظه خاصی نداشته است و طبق نظر تهیه کننده منوچهر هادی، جایِ خود را به سیدجمال سیدحاتمی از کارگردانان شناخته شده سینما و تلویزیون داده است.

بر این اساس عوامل این سریال یعنی تهیه‌کننده (سعید مرادی) و نویسنده سریال (امیرمحمد عبدی) اصلاحات را اعمال کرده و برای صدور مجوز به ساترا ارائه کردند که مشکل خاصی از سوی معاونت پایش و نظارت ساترا اعلام نشده است و صرفاً لازم است روال اداری برای طرح در جلسه شورای صدور مجوز تولید انجام شود. حتی منوچهر هادی پس از انتشار این مطالب، اعلام کرد که به عنوان کارگردان حضور ندارد و جای خود را به سیدجمال سیدحاتمی داده است.

اما بنابر اعلام ساترا، نتیجه دو جلسه هفته گذشته که در روزهای منتهی به پایان ماه صفر بود با تغییر روزهای جلسه شورای صدور مجوز تولید از دوشنبه به یکشنبه و شورای صدور مجوز انتشار از چهارشنبه به سه‌شنبه به کار خودش ادامه داد. یکی از نتایج مهم این جلسات، روشن شدن تکلیفِ «جوکر2» بود که به گفته دبیر شورای انتشار یعنی سیدعلی اکبر محمودی مهریزی معاون نظارت و پایش ساترا، بعد از همکاری و تعامل دو طرفه میان ساترا و احسان علیخانی تهیه‌کننده، کارگردان و مجری این برنامه، مجوز این برنامه داده شد.

همچنین مجوز سریال «گردن‌زنی» هم به فیلم‌نت داده شد که قرار است به زودی پخش خود را آغاز کند. البته مهریزی توضیح داده که قرار است سریال با درجه‌بندی سنی انتشار پیدا کند و مجوز تبلیغات محیطی در سطح شهر نیز بر این روال صادر می‌شود.

یکی از اتفاقات دیگر در بحث مجوزهای حوزه تولید و طرح‌های شبکه نمایش‌خانگی به «خانه مسعود» سریال جدیدی که به تازگی طرح خود را برای بررسی در اختیار ساترا قرار داده است. این طرح به تهیه‌کنندگی مجتبی امینی و نویسندگی و کارگردانی سعید نعمت‌اله بعد از بررسی در شورای مجوز تولید، به تصویب رسید و به‌منظور نگارش فیلمنامه آن موافقت به‌عمل آمد.

همچنین طرح «هوش مصنوعی» به تهیه‌کنندگی فرید ولی‌زاده و نویسندگی کیانوش اسلامی هم موافقت شورا برای نگارش فیلمنامه را دریافت کرد. دو طرح غیر نمایشی «فرار از ترس» به تهیه‌کنندگی مهدی کوهیان و نویسندگی و کارگردانی مهدی احمدپناه و «گاراژ 106»به کارگردانی عباس مرادیان و تهیه‌کنندگی فرهاد مرادی برای آغاز تولید مورد موافقت قرار گرفتند.

انتهای پیام/