تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3772052
شناسه : 3772052
تاریخ :
جلسه قیمت‌گذاری گندم لغو شد اقتصاد ایران: جلسه شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی که بنا بر اعلام وزیر جهاد کشاورزی قرار بود امروز برای تعیین نرخ خرید تضمینی گندم برگزار شود، به‌دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضا لغو شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ جلسه شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی که بنا بر اعلام نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی قرار بود امروز برای تعیین نرخ خرید تضمینی گندم برگزار شود، به‌دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضا لغو شد.

این جلسه قرار بود امروز ساعت 14 برگزار شود، باید قیمت خرید تضمینی 32 قلم محصولات کشاورزی از جمله گندم تعیین شود.

اولین جلسه شورا هفته گذشته با ریاست وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد اما به‌دلیل اختلاف زیاد نمایندگان دولت و بخش خصوصی پس از چند ساعت کش‌وقوس بی‌نتیجه پایان یافت و قیمتی برای محصولات کشاورزی تعیین نشد.

در جلسه گذشته قیمت پیشنهادی تشکل‌ها و بخش خصوصی برای خرید گندم حدود 25 هزار تومان بود درحالی که بر اساس اعلام گندمکاران نماینده سازمان برنامه و بودجه افزایش قیمت 10.5درصدی را پیشنهاد داده بود.

شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی متشکل از نمایندگان وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی، اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه است که در آن نمایندگان تشکل‌ها، کشاورزان و مجلس شورای اسلامی نیز حضور دارند، رئیس این شورا وزیر جهاد کشاورزی است.

براساس قانون نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی قیمت این محصولات باید تا اواخر تیرماه تعیین و قبل از شروع سال جدید زراعی به کشاورزان برای تصمیم‌گیری در کشت اعلام شود.

انتهای پیام/+