تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3772051
شناسه : 3772051
تاریخ :
افزایش ۱.۳ میلیون تنی تولید گندم دیم نسبت به سال گذشته اقتصاد ایران: رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: بکارگیری ارقام و یافته‌های جدید عامل افزایش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تنی تولید گندم دیم امسال نسبت به سال گذشته در کشور شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مظفر روستایی، رئیس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: با بکارگیری ارقام و دستورالعمل‌های فنی این مؤسسه در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها، تولید گندم دیم در کشور از حدود ۵ میلیون تن در سال گذشته به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال جاری افزایش یافته است.

وی افزود: تمام بذور ارقام استفاده شده و دستورالعمل‌های جهش تولید در دیمزارها توسط مؤسسه دیم تدوین و در اختیار بهره‌برداران قرار گرفته است.

رئیس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم تصریح کرد: کشاورزان با بکارگیری ارقام این مؤسسه میانگین تولید را از یک هزار و ۴۳۷ کیلوگرم در هر هکتار به یک هزار و ۷۲۰ کیلوگرم افزایش داده‌اند.

به گفته روستایی، طرح جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی جاری در بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اجرا شده است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، تولید گندم دیم در کشور حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم خاطرنشان کرد: یکی از مؤثرترین عوامل افزایش تولید، رعایت دستورالعمل‌های این مؤسسه و استفاده از ارقام و کود سرک در کشت پاییزه است.

روستایی در ادامه گفت: تداوم استفاده کشاورزان از دستورالعمل‌های فنی مؤسسه تحقیقات در سال‌های آینده، عامل افزایش و پایداری تولید در دیمزارها خواهد بود.