تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3772031
شناسه : 3772031
تاریخ :
برنامه‌نویسان توانمند، مستعد و جویای کار شناسایی می‌شوند اقتصاد ایران: نهمین دوره مسابقات چالش‌های فناوری اطلاعات کشور با عنوان «ICT Challenge۹» توسط دانشگاه شریف برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، این رویداد با حمایت استراتژیک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و پارک علم وفناوری دانشگاه صنعتی شریف در تاریخ ۲۸ و ۲۹ شهریور ماه سال ۱۴۰۳ به صورت حضوری و در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

ثبت‌نام در این مسابقات به صورت رایگان از ابتدای شهریور ماه آغاز شده و تا ۲۰ شهریور ماه ادامه خواهد داشت. رویدادهای ICT Challenge مجموعه مسابقاتی است که در راستای شناسایی برنامه نویسان توانمند، مستعد و جویای کار از کل کشور و اتصال این افراد به بازار کار، برگزار می‌شود.

شرکت کنندگان در این مسابقات بدون هیچ محدودیتی در رشته تحصیلی و دانشگاه، محل اقامت، سن، جنسیت و … در این رویداد شرکت خواهند کرد و توانایی‌های خود را در حل چالش‌های موجود در حوزه فناوری اطلاعات کشور به مسابقه خواهند گذاشت.

این رویداد فقط یک مسابقه نیست، بلکه محیطی برای آموزش به صورت عملی و با مواجه با چالش‌های واقعی فراهم می‌آورد.

این مسابقات هر سال یک بار برگزار خواهد شد و در هر کدام از این مسابقات چندین چالش خاص در حوزه ICT مورد هدف قرار گرفته و یک مسابقه برای حل این چالش برگزار می‌شود.

برای انتخاب چالش‌های مسابقه، کمیته فنی که مجموعه‌ای از شرکت‌های بزرگ و فعال در حوزه فناوری اطلاعات می‌باشند تشکیل می‌شود. اعضای این کمیته چالش‌ها و مسائل مد نظر خود را جهت ارائه در مسابقه مطرح می‌کنند و نهایتا مسائل مطرح شده تحت یک سری قوانین خاص در مسابقات ارائه خواهند شد.

با توجه به چالش‌های انتخاب شده، افراد فعال در حوزه مورد نظر، افراد مستعد و دارای ایده‌های خلاقانه و نوآورانه در راستای حل چالش مطرح شده جهت شرکت در رویداد شناسایی شده و دعوت می‌شوند.

مسابقات طی دو روز برگزار می‌شود. روز اول مسابقات مخصوص بررسی توانایی حل مسئله شرکت کنندگان است و در روز دوم مراحل داوری و اختتامیه مسابقات برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر، ثبت‌نام و آگاهی از جزییات روند برگزاری مسابقات به وبسایت رویداد (اینجا) مراجعه کنند.