تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3772007
شناسه : 3772007
تاریخ :
درخواست ترامپ برای لغو غرامت ۵ میلیون دلاری اقتصاد ایران: دونالد ترامپ خواستار لغو حکم غرامت ۵ میلیون دلاری علیه خود در پرونده تجاوز جنسی به یک زن نویسنده سرشناس آمریکایی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وکیل دونالد ترامپ در پرونده تجاوز جنسی به جین کارول نویسنده سرشناس آمریکایی، از دادگاه تجدیدنظر خواست تا حکم غرامت 5 میلیون دلاری علیه نامزد جمهوری خواهان در این پرونده به جرم تجاوز جنسی و افترا، لغو شود.

وکیل ترامپ اظهار کرد شهادت دو متهم زن دیگر در دادگاه، به طور نادرست پذیرفته شده است.

ترامپ در جلسه استماع روز گذشته در مقابل دادگاه تجدیدنظر منطقه‌ای دوم درباره اینکه حکم صادر شده علیه او در مه 2023 مبنی بر اینکه آیا پرداخت غرامت 5 میلیون دلاری در پرونده تجاوز جنسی باید با پرجا باشد، حاضر شد.

عمده موضوع مورد بحث در جلسه روز گذشته در این باره بود که قاضی باید به هیئت منصفه اجازه می داد تا شهادت دو زن دیگر را نیز که مدعی بودند ترامپ دهه ها قبل رفتار نامناسب جنسی با آنها داشته، بشنود.

در همین حال جان سائر وکیل ترامپ بر این موضوع تاکید داشت که به هیئت منصفه اجازه داده شده تا ویدئویی را تحت عنوان «دسترسی به هالیوود» مربوط به سال 2005 را ببینند که در آن ترامپ به طور واضح درباره زور گفتن به زنان، به خود افتخار می کرد.

وی افزود: این پرونده نمونه ای کامل از ادعاهای غیرقابل قبول است که با مدارک کاملا التهاب برانگیز و تمایلی غیرقابل قبول، تکمیل شده است.

این پرونده به سال 2019 بر می گردد که در آن جین کارول نویسنده و مقاله نویس سرشناس مجله الی برای نخستین بار مدعی شد که ترامپ در اتاق پرو یک فروشگاه زنجیره ای به او تجاوز کرده است. کارول از آن زمان به دلیل اینکه ترامپ رئیس جمهور بود، نتوانسته بود پرونده خود را پیگیری کند، اما در نهایت هیئت منصفه به نفع کارول رای داد و ترامپ را به دلیل تجاوز جنسی به پرداخت 2/02 میلیون دلار و به دلیل افترا به این نویسنده به پرداخت 2/98 میلیون دلار محکوم کرد.

دادگاه دیگری نیز در ماه ژانویه سال جاری ترامپ را به دلیل افترا زدن به کارول و خدشه دار کردن شهرت او به عنوان یک نویسنده سرشناس، به پرداخت بیش از 83 میلیون دلار غرامت محکوم کرد.

این در حالی است که ترامپ 78 ساله همواره اذعان کرده که هیچ گاه کارول را نمی شناخته و هیچ کار نادرستی انجام نداده است.

این در حالی است که صدور حکم نهایی برای دونالد ترامپ در پرونده پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی را تا پس از انتخابات ریاست جمهوری 5 نوامبر به تعویق افتاد.

پیش از این قرار بود حکم نهایی برای دونالد ترامپ در این پرونده، در تاریخ 18 سپتامبر صادر شود اما وکلای وی از قاضی خواسته بودند تا به منظور جلوگیری از مداخله در انتخابات پیش رو، صدور حکم نهایی تا پس از انتخابات به تعویق افتد.

دونالد ترامپ نخستین رئیس جمهور آمریکاست که در 30 مه، در تمام 34 فقره اتهامی خود درخصوص دستکاری در اسناد تجاری برای پنهان کردن پرداخت حق السکوت 130 هزار دلاری به استورمی دنیلز بازیگر فیلم های غیراخلاقی در ازای رابطه جنسی با وی پیش از انتخابات سال 2016، گناهکار شناخته شد. ترامپ همواره این اتهامات را رد و اظهار کرده که به محض صدور حکم نهایی درخواست تجدیدنظر خواهد داد.

مرکان خاطرنشان کرد او همچنین درباره درخواست ترامپ برای لغو این محکومیت به دلیل صدور حکم مصونیت قضایی برای روسای جمهور سابق آمریکا از سوی دادگاه عالی، در تاریخ 12 نوامبر تصمیم گیری خواهد کرد. پیشتر قرار بود تصمیم گیری در این باره در تاریخ 16 سپتامبر برگزار شود.

دادگاه عالی آمریکا در اول جولای حکم داد که ترامپ دستکم برای اقداماتی که به عنوان رئیس جمهور و در حوزه قدرت قانونی خود انجام داده، از هر گونه بازپرسی قضایی مصون است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ 5 نوامبر برگزار می شود و اگر ترامپ در این اتخابات پیروز شود می تواند به وزارت دادگستری دستور دهد که تمام اتهامات مطرح شده علیه خود در پرونده دخالت در انتخابات 2020 را نادیده بگیرد. اما ترامپ صلاحیت پایان دادن به پرونده خود در دادگاه نیویورک یا پرونده دخالت در انتخابات 2020 در ایالت جورجیا را ندارد.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی های جدید در آمریکا حاکی از پیشتازی کامالا هریس در برابر دونالد ترامپ در سراسر آمریکا و در ایالت های چرخشی و رقابتی است.

در حالی که زمان اندکی تا انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا باقی مانده است، دموکرات‌ها امیدوارند که این موج پیشتازی ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/