تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3772002
شناسه : 3772002
تاریخ :
۲۰ هزار خدمت سلامت در مناطق روستایی دیلم ارائه شد اقتصاد ایران: بوشهر- رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: بیش از ۲۰ هزار خدمت از ابتدای سال تاکنون توسط بهورزان خانه‌های بهداشت در مناطق روستایی دیلم ارائه شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، هادی جوانبخت ظهر شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز بهورز با بیان اینکه بهورزان در خط مقدم خدمت هستند، اظهار داشت: بهورزان در دوردست‌ترین نقاط شهرستان، مردم را از خدمات بهداشتی بهره‌مند می‌سازند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم افزود: بیش از ۲۰ هزار خدمت از ابتدای سال تاکنون توسط بهورزان خانه‌های بهداشت در مناطق روستایی دیلم ارائه شده است.

وی بیان کرد: عمده وظایف و کار بهورزان شامل شناخت موقعیت جغرافیایی و جمعیتی منطقه تحت پوشش، بیماریابی و گزارش موارد جدید بیماری به مراکز بهداشتی و درمانی، ارجاع بیماران به سطوح بالاتر، درمان‌های ابتدایی، ارائه آموزش‌های لازم به جمعیت هدف، واکسیناسیون، مشاوره‌های فرزند آوری در راستای برنامه‌های جوانی جمعیت، انجام کلر سنجی روزانه و بازرسی‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای از کارگاه‌های تحت پوشش و انجام نمونه‌گیری‌های لازم است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم بیان کرد: همچنین بازرسی و انجام خدمات بهداشتی در مدارس تحت پوشش، آموزش و مراقبت از بیماران روان، فشارخون، دیابت و ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به گروه‌های هدف، شامل مراقبت از کودکان، دانش آموزان، جوانان، میان‌سالان، سالمندان و نیز مادران باردار در جمعیت روستا نیز از اقداماتی بوده که بهورزان انجام می‌دهند.